Humanitaarblogi

Õppereis Hispaaniasse pakkus teadmisi ja emotsioone

Tänavu kevadel toimus TÜHI B1-hispaania keele taseme tudengitega õppereis Hispaaniasse.

Catedral de Toledo

Mai lõpus ja juuni alguses külastasid tudengid TÜHI hispaania keele ja kultuuri lektor Juan Carlos Monroy eestvedamisel mitmesuguseid vaatamisväärsusi ja huviobjekte Madridist, Toledost ja San Lorenzo de Escorialist.

Käisime imelises San Lorenzo de El Escorial Felipe II ehitatud kuningapalees ja kloostris, mis seisab  eelmägede taustal Madridist loodes. Tegime ka jalgsi ekskurssiooni Madridi linnas. Muuhulgas käisime Barrio de las Letras linnaosa juures, kus elasid Cervantes ja Lope de Vega ning käisime Prado Muuseumis.

Reisil külastasime veel Toledot, mille  ajalooline kesklinn oli keskajal kristliku, islami ja juudi kultuuri sulatustiigel.

Reisilt naastes tudengite silmad särasid innustusest. Avaldame allpool osa reisiseltskonna muljeid.

Brit Paalandi

Eriti põnev oli Madridis külastada paiku, millest olime varem loengutes rääkinud ning näha Prado muuseumis tuttavaid maale. Lisaks jalutasime tänavatel, kus kunagi elasid kuulsad kirjanikud, keda teadsime nende teoste järgi Hispaania kirjanduse või teatri kursustelt.

Elisa Tsimolonskas

Oleme kunstiseminarides vaadelnud eri hispaania kunstnike maale ja Prado muuseumis oli võimalik neid täissuuruses näha. Eriti meeldisid mulle El Greco maalid, sest pidin neid analüüsima. Need olid väga võimsad ja ilusad.

Lope de Vega majamuuseumis saime näha, milline oli 17. sajandi kirjaniku kodu. Ruumid olid seal suhteliselt väikesed ja ruumi oli üsna vähe. See andis hea aimduse, milline oli elu mitu sajandit tagasi.

Hea oli ka see, et meil oli vaba aega, et Madridi avastada. Käisime Retiro pargis – see oli väga suur ja ilus. Lisaks nägime Palacio de Cristali, mis asub Retiro pargis.

Erinevates poodides ja söögikohtades käies saime kasutada ka hispaania keelt, mis aitas õpitut kinnitada.

Geiri Suur

Nii huvitav oli näha päriselt kohti ning kunstiteoseid, mida oleme juba käsitlenud Hispaania ajaloo loengutes Merilin Kottaga. See kinnistas palju rohkem informatsiooni Hispaania kultuurist ja ajaloost, kui tavaline loeng.

Laura Lang

Kõik võttis sõnatuks ning ainus soov oli nautida hetke, sest aeg oli piiratud. Kõik päevad olid veedetud intensiivselt kultuuriga lähemalt tutvudes. Mõned kohad, millest varem sai vaid lugeda, said lõpuks külastatud, näiteks El Escoriali klooster, Prado muuseum, kus sai näha lemmikkunstnik Diego Velázqueze töid, Plaza Mayor ja palju muud.

Stenver Nahkur

Minu jaoks oli kõige meeldivam suhelda oma kursakaaslastega, sest muidu seda väga väljaspool klassiruumi ei tee ja eestlased kipuvad olema väga kinnised. Samuti oli väga tore, et sai ka teise kursuse inimestega rääkida ja koos olla. Oleks super, kui saaks kuidagi sarnaseid koos olemisi ka Eestis teha.

Gerta Karasevitš

Reis oli väga hästi planeeritud. Pea iga päeva esimene pool oli nii-öelda kultuurne, külastasime kunstimuuseumit, kloostrit, kuningapaleed, mitmeid parke ja ka giidituuri Toledos. Päeva teine pool oli valikuline, kas minna kõigiga koos kuhugi sööma, või külastada oma valitud kohti.

Nette Junkur

Minu üks lemmikumaid osasid reisist oli Toledo külastamine. Tuur, mille seal läbisime oli väga huvitav ja kahtlemata ka hea võimalus oma hispaania keele oskuste proovilepanekuks. Väga põnev oli näha seda, milline näeb välja linn, kus on tugevalt esindatud nii juutide, kristlaste kui ka moslemite kultuur. Eriti jäi mulle meelde Toledo katedraal, mis oli uskumatult detailne ehitis. Proovisime ka Toledo martsipanisaiu, mis olid väga maitsvad. Toledos ringi jalutades oli mul tunne, nagu oleksin ma sattunud hoopis teise ajastusse ja just seepärast jäi mulle sellest linnast nii ere mälestus.