Haridusblogi

Alushariduse tudengi välispraktika Hispaanias

Kolmanda kursuse alushariduse pedagoogi eriala üliõpilane Kati Mölder jagas kogemusi sellest, kuidas otsustas Tallinna Ülikooli alushariduse pedagoogiks õppima asuda ning milliseks kujunes tema välispratika Hispaanias.

lasteaialapsed

Neli aastat tagasi olin ma oma eluga jõudnud punkti, kus tahtsin muutust. Mulle meeldis küll valdkond, milles tegutsesin, kuid hing ihkasmidagi muud. Öeldakse, et kui sa oma soovid selgelt sõnastad, siis on suurem tõenäosus neid ka ellu viia. Nii asusingi ananalüüsima oma tegelikke soove ja sain endas selgust. Ma otsustasin uuesti õppima asuda! Ei, mitte lihtsalt enese täiendamiseks, vaid selleks, et uuesti alustada. Ma läksin õppima Tallinna Ülikooli alushariduse pedagoogi bakalaureuseõppesse.

Õppima asudes aimasin, mis mind ees ootamas on. Jah, ma olen oma kursusel kõige vanem üliõpilane ja minu kursusekaaslased on valdavalt sama vanad kui minu vanem laps. Aga teadsin ka seda, et elukogemusele tuginedes saavad need õpingud olema teistsugused kui kakskümmend aastat tagasi. Ma otsustasin seda kogemust täiel rinnal nautida ja kasutada ära kõiki pakutavaid võimalusi.

Ma ei ole seda otsust pidanud mitte hetkekski kahetsema. Pärast teist aastat ülikoolis osalesin Zürichi ülikooli suvekursusel, kus sain juurde nii suurepäraseid erialaseid teadmisi kui ka sõpru, kellega suhtlen tänaseni. Kolmanda kursuse kevadsemestri praktika otsustasin aga teha välisriigis. Kuna olen pereinimene ja minu noorem laps on koolieelik, siis oli oluline leida koht, kuhu minnes saan lapse kaasa võtta.

Välispraktika viis Hispaaniasse

Sain teada, et Hispaanias sealse Rocca al Mare Hispaania õppekeskuse lähedal avati 2019. aasta sügisel eesti koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel tegutsev lastehoid. Võtsin lastehoiuga ühendust ning sealt edasi käis kogu asjaajamine ülikooliga juba väga kiiresti. 

Veebruaris 2020 alustasin ma kahekuu pikkust Erasmus+ välispraktikat Hispaanias Marbella piirkonnas lastehoius Päikeselaps. Tegemist on väga koduse ja armsa lastehoiuga, kus kogu õppetegevus toimub eesti keeles. Lastehoius käivad 3–7-aastased lapsed ja minu praktika ajal oli seal kokku 13 last. Lastehoius töötab neli õpetajat, kellest üks on eripedagoog. Minu suureks üllatuseks oli igapäevaselt lastega tegutsemas korraga kaks õpetajat, mis võimaldas õppetegevuste käigus kasutada nii individuaalselt lähenemist kui ka teha grupitööd. 

Laste päev lastehoius algas kell 8.45 ning lõppes kell 15.30. Lõunast uneaega lastehoius ei olnud ning ka hommikusööki ei söödud, kuid lõunaks pakuti lastele sooja toitu ning samuti oodet enne kojuminekut. Õppetegevused toimusid kogu päeva vältel ning vaheldusid vabamängu ajaga.

Kord nädalas toimus liikumistund lähedal asuvas tennisekeskuses, kus õpetati algteadmisi tennisemängust. Igal teisipäeval toimus kokaraamatu klubi kokkusaamine, kus valmistati koos lastega erinevaid toite. Tihti võeti ette ka ekskursioone mere äärde ning lähedalasuvale mänguväljakule.

Välispraktikal viibimine andis mulle suurepärase võimaluse iseennast paremini tundma õppida. Uus keskkond ning uue kultuuri ja kommetega tutvumine avardas silmaringi ja aitas maailmavaadet paika sättida. Võtsin endaga Hispaaniast kaasa avatuse ja rõõmsameelsuse ning soovitan välispraktikat kõigile üliõpilastele. See on kogemus, mis jääb sinuga terveks eluks. Aitäh, Tallinna Ülikool ja Erasmus+, et pakkusite mulle seda kogemust!


Kati Mölder
Alushariduse pedagoogi eriala kolmanda kursuse üliõpilane