Haridusblogi

Robootika ja MATIK-vahenditega maailma päästma

Tallinna Ülikooli MATIK K12 projekti kuuluvate uurijate rühm on 2020. aasta jooksul valmistanud 20 interaktiivset digitaalset õppematerjali, mille eesmärk on anda õpetajakoolituse erialade üliõpilastele digioskus ja -julgus võtta oma õpetamispraktikas kasutusele erinevad MATIK- ehk STEAM-vahendeid.

lapsed robootikat õppimas

Detsembris toimunud TLÜ haridusteaduste instituudi teadusseminaril tutvustasid õppematerjalide koostajad materjali valmimise tagamaid.

Tutvu seminari salvestusega ja eestikeelse õppematerjalide kogumikuga. Ingliskeelsed õppematerjalid leiate siit.

Digikompass 2019 raporti põhjal on üle 90% koolidest soetanud ProgeTiigri meetme kaudu STEAM-vahendid, kuid suur osa eesti õpetajad ei kasuta neid igapäevases õppetöös. Peamisteks põhjusteks on õpetajate vajalike digioskuste puudumine, vahendi ainesse lõimise oskuse puudumine või õppematerjalide nappus.

I Kliima

STEAM K12 digiõppevara kogumiku loomise tulemusel on saanud Tallinna Ülikooli õpetajakoolituse eriala üliõpilased oskuseid ja julguse kasutada erinevaid STEAM lähenemisi oma õppetöös – nii on kasutatud robootikat, sensoreid, virtuaal- ja liitreaalsust jm. Üliõpilased õppisid projekti käigus vahendeid kasutama, et katsetada neid kaasaegsete õpimeetodite rakendamisel ja seeläbi tõhustada õpitulemusi.

Projekt toetas ülikooli teadus- ja arendustegevuse suuna haridusuuenduse rakendumist nii õpetajahariduses ülikoolis kui ka haridusasutustes ja toetab õpetajate digipädevuste kujunemist ning ülikooli koostööd erasektoriga.

Projekti juht on Janika Leoste ning materjalide autorid on Mihkel Kangur, Kairi Mustjatse, Elyna Nevski, Inge Timoštsuk, Kadri Mettis, Külli Kori, Andres Seire, Ülle Kikas, Madis Vasser. Õpiraamistiku on loonud Kätlin Vanari ja Grete Arro.