Haridusblogi

Tallinna Ülikooli noorsootöö üliõpilased katsetavad uusi õppimisvõimalusi

Tänavu kevadsemestril osalesid Tallinna Ülikooli noorsootöö tudengid Erasmus+ projektis "Winnovators", mis keskendub uute õppimispraktikate loomisele, ühendades formaal- ja mitteformaalõppe ehk teisisõnu ülikoolihariduse ja oma huvidest lähtuva õppimise.

Noorsootöö üliõpilased

Kevadega lõppes muu hulgas projekti esimene etapp, kus katsetati, kuidas ülikooli ainekursuse õpiülesandena suunata üliõpilasi aktiviseerima ning kaasama noori täiskasvanuid ja kogukonda läbi e-õppe.

Projekti  „Winnovators“ eesmärk on tõsta noorte täiskasvanute ettevõtlikkust ja julgustada neid senisest enam oma kogukonnas aktiivsemalt osalema. Projekti panustavad nii üliõpilased kui ka kohaliku piirkonna noorsootöötajad. Selleks kasutatakse mängustatud e-õppe kursust, mis suunab üliõpilasi ja kaasatud noori leidma ühiselt lahendusi nende jaoks olulistele väljakutsetele, mis lähtuvad eelkõige kohaliku kogukonna ressurssidest.

Noorsootöö üliõpilased töötasid kevadisel projektitöö ainekursusel koos maapiirkondades elavate noorte naistega välja projektiideed, mis põhinesid noorte endi välja toodud vajadustel, mida nad on märganud kas kohalikul tasandil või tunnetanud enda igapäevaelus. Meeskonnana koostati ühiselt projekt tegevuskava, leiti ideele sobiv rahastaja ja vormistati rahastustaotlus.

Projektidest kolm ideed keskendusid eelkõige jätkusuutlikkusele, eesmärgiga suurendada teadlikkust tarbimiskäitumisest ja vähendada läbi ühise koostöö liigset tarbimist. Ühe algatusena loodi maapiirkonna noortele suunatud digitaalne õpikogukond, mis aitaks neil arendada meeskonna juhtimise, kogukonna kaasamise ja ühistegevuse kavandamise oskusi. Üks projekt keskendus noorte jaoks olulistele sotsiaalsetele probleemidele, kasutades selleks õpivahendina koomiksit, sealhulgas digitaalses formaadis.

Projekti esimese etapi järel võib kinnitada, et katsetatud lähenemine just e-õppe formaadis arendas noortes digitaalseid oskuseid ja aitas kujundada jätkusuutlikku mõtteviisi, suurendas omakorda ettevõtlikkust ja soovi panustada kogukonna arengusse. Seda saab väita nii osalenud noorte täiskasvanute kui ka üliõpilaste ja kohaliku piirkonna noorsootöötajate puhul. 

Noorsootöö eriala üliõpilased omandasid esimeses projekti etapis muu hulgas probleemipõhise õppe kaudu väärtusliku kogemuse sellest, kuidas kaasata ja toetada noori täiskasvanuid eelkõige e-õppe vahendite kaasabil. 

Projekti järgmine etapp on kavandatud 2024. aasta kevadsemestrisse ning tulemuste põhjal töötatakse välja suunised ja ettepanekud, mis aitaksid kavandada ülikooli õppekavade ning õpetamispraktikate arendamist. Projektis kogutud andmeid kasutab haridusteaduste instituudi nooremteadur Kristi Jüristo enda valmivas doktoritöös.

Loe projektist lähemalt


EU