Tallinna Ülikooli rahvusvaheline arengukoostöö aitab tõsta hariduse kvaliteeti Eestis ja maailmas
Tallinna Ülikool kui üks olulisemaid õpetajahariduse keskuseid Eestis, panustab aktiivselt rahvusvahelisse koostöösse, et edendada hariduse kvaliteeti ka globaalses mastaabis. Rahvusvahelise koostöö üks olulisi valdkondi on arengukoostöö, mille eesmärk on võimestada erinevate riikide teatud valdkondade võimekuse kasvu oskusteabe jagamise ning selle tõhusa rakendamise toetamise kaudu.

Tallinna Ülikooli õpetajahariduse professori Katrin Poom-Valickise sõnul on sellised koostööprojektid õpetajakoolituse õppejõududele väga väärtuslikud: „Need panevad vaatama asju hoopis teisest perspektiivist, õpetavad hindama ja märkama enda tugevusi ja seda, kuhu oleme õpetajahariduses jõudnud ning samas ka märkama seda, mida võiksime õppida oma partneritelt ning milline on meie roll parema hariduse tagamisel mitte ainult Eestis, vaid kogu maailmas. Haridusuuendus ei piirdu vaid ühe riigi piiridega – see on meie ühine pingutus parema tuleviku nimel.“
Tallinna Ülikooli projekt toetab haridusreforme Aafrikas
Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi õppejõud juhivad projekti „Keenia õpetajahariduse pädevuspõhistele õppekavadele ülemineku ja õppeprotsessi kaasajastamise toetamine“. Selle eesmärk on aidata Keenia õpetajaid koolitavatel ülikoolidel muuta oma õppekavad pädevuspõhiseks, pakkudes tuge õppekavade arendamisel ja õppematerjalide loomisel. Lõppeesmärk on, et kõik Keenia õpetajakoolitust pakkuvad ülikoolid saaksid algatusest kasu. Projektis osalevad 11 Keenia ülikooli.
Eesti ja Keenia haridusministeeriumide vahel sõlmiti koostöökokkulepe, millega riigid kinnitavad koostööhuvi hariduse edendamiseks Keenias. Keenia haridussektori kaasajastamine, eriti õpetajahariduse valdkonnas, on kriitiline samm riigi püüdlustes parandada hariduse kvaliteeti ja tagada selle vastavus 21. sajandi nõudmistele. Riigis on käivitatud üldhariduse õppekava reform ning üleminek pädevuspõhistele õppekavadele. Keenias on Tallinna Ülikooli partneriks Embu Ülikool, millele lisaks osalevad projektis veel kümne ülikooli esindajad.
Kõigist ülikoolidest osaleb projektis haridusteaduste dekaan ja üks õppejõud. Kuni 2025. aasta lõpuni kestva programmi eesmärk on uuendatud õpetajakoolituse õppekava ja koolitusmaterjal, mis toetab pädevuspõhise õppekava arendamiseks vajalike teadmiste ja oskuste levitamist laiemalt kõigis Keenia õpetajaid koolitavates ülikoolides. 13.–15. novembril 2024 toimus projekti esimene seminar osalejatele Embu Ülikoolis. Ees on ootamas veebiseminarid ning järgmised Keenias toimuvad seminarid on planeeritud märtsi ja novembrisse 2025.
Rahvusvaheline koostöö rikastab Tallinna Ülikooli kogemusi ja tugevdab ülikooli positsiooni rahvusvahelisel haridusmaastikul. See annab võimaluse panustada hariduse kvaliteedi parandamisse nii Eestis kui ka maailmas.
Projekti „Keenia õpetajahariduse pädevuspõhistele õppekavadele ülemineku ja õppeprotsessi kaasajastamise toetamine“ (Supporting the transformation and implementation of competence-based teacher education curricula and processes in Kenya) veavad Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudist Katrin Poom-Valickis, Kätlin Vanari, Triin Ulla ja Kadi Georg. Välise eksperdina on kaasatud Kristel Rillo.
Projekti periood: 01.07.2024–31.12.2025.
Projekti rahastab Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskus (ESTDEV).