Teadussündmus

HTI teadusseminar: Mitteformaalõppe tähendus praktikute ja praktikate vaates

Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi elukestva ja mitteformaalõppe suuna õppejõud ja magistrandid kutsuvad osalema virtuaalsel teadusseminaril, kus arutletakse mitteformaalõppe tähenduse üle praktikute ja praktikate vaates.

Haridusteaduste instituut

19.11.2020 kell 13.30 - 16.30

Lisa kalendrisse

iCal calendar

Teadusseminar

Kas teelolek võib olla tähtsam kui kohalejõudmine?

Tule koos meiega virtuaalsetele õpiradadele, kus saad ka ise praktikuna, üliõpilase või uurijana õppida mitteformaalsel viisil. 

Avastusrohketel õpiradadel tutvustame ka uuringu „Mitteformaalõppe tähendused praktika ja praktikute vaates“ tulemusi, mille järel on oodatud kõigi tähelepanekud, mõtted, küsimused ja ettepanekud mitteformaalõppe edasi uurimiseks. Noorsootöö korralduse magistrandid osalevad seminaril ainekursuse "Mitteformaalõppe praktikad ja uurimine" raames.

Virtuaalse teadusseminari ajakava:

13.30 Seminari avamine
Gertha Teidla-Kunitsõn, TLÜ haridusteaduste instituudi külalisektor
Kristi Jüristo, noorsootöö korralduse magistrant

13.45 Kõrvalseisja pilk – Rain Mikser, TLÜ haridusteaduste instituudi vanemteadur

14.00 Juhend rännakuks õpiradadel

14.15–15.25 Õpirännak virtuaalsetel radadel 

15.30 Mitteformaalõppe riiklikud suunad – Kristi Vinter-Nemvalts, HTM-i asekantsler

15.45 Mõtisklused mitteformaalõppe radadelt globaalses kontekstis – Rille Raaper, Durhami ülikool

15.55–16.30 Seminari kokkuvõtted 

Seminar toimub eesti keeles. Õpirajad on veebikeskkonnas, mis veel ei ole nägemispuudega inimestele ligipääsetav.

Liitu seminariga Zoomis

Kas õppimise püha kants on kool? Oleme harjunud rääkima õppimisest peamiselt koolikeskselt, kuid tegelikult omandab inimene uusi teadmisi, oskusi ja hoiakuid ka hoopis teistsugustes keskkondades ja viisidel. Nii õpime me ka tööl, huvikoolis, noortekeskuses, teatris, muuseumis, looduses. 

Sageli nimetame sellist õppimist mitteformaalseks ja iseloomustame seda kui eesmärgistatud ja vabatahtlikul osalemisel põhinevat õppimist, kus hindeid üldiselt ei panda.

Seda, milline mitteformaalõpe praktikas on ja kuidas õppe juhendajad ning õppijad seda mõtestavad ja kogevad, palju uuritud veel polegi. Küll aga oleme targas ja tegusas Eestis 2035. aastaks lubanud jõuda paindlike individuaalsete õpiteedeni, mis sisaldab erinevate õppimisvõimaluste kombineerimist ja ka nende arvestamist. Teadusseminaril uurimegi, milline on mitteformaalõpe, milliseid väärtusi see loob, ning seda just praktikute vaates.