käed hoidmas mängukonsooli

Maht 120 tundi

Koolituse hind 25€

Koolitusjuht

Digitaalse mängu disainimise veebikursus "Tudeerum"

Balti filmi, meedia ja kunstide instituut

-

Maht 120 tundi

Koolituse hind 25€

Koolitusjuht

Kursuse ülevaade

"Oli huvitav näha ja õppida mängu tegemise protsessi. Samuti oli põnev kuulda teiste arvamust enda ideede ja visuaalide suhtes."

Kursusele on oodatud gümnasistid ja 9. klasside õpilased üle Eesti.

Kursuse eesmärk on tutvustada mängu praktiliste sisuliste ülesannete kaudu mängude loomise protsessi ja pakkuda võimalust ise meeskonnaliikmena osaleda mängude prototüüpide loomisel ja katsetamisel.

Osaleja puutub kokku mängu analüüsimisega, üritab probleemõppe meetodil lahendada tekkivaid kitsaskohti ning rakendab neid loovalt mängu stsenaariumi loomisel, disaini ja prototüübi testimisprotsessis ning meeskonnatöös.

Kursusel osalemine maksab õpilasele 25€. Programm on osa Tallinna Teadus- ja Loomekoolist ning rahastab Haridus- ja Teadusministeerium. 

Juhendajad: 

Katrin Sigijane (BA audiovisuaalne kunst, MSc digitaalsed õpimängud) töötab BFMis nii audiovisuaalse tehnoloogia külalislektori, projektijuhi kui koolitajana. Tema kirg on arendada õpimotivatsiooni tõstvaid protsesse ja keskkondi, kombineerides osalejate senised ja omandatavad oskused läbi disaini, peidetud ülesannete lahendamise, loojutustuse ja mõjustamise psühholoogia loovaks eneseväljenduseks.

Anni Ho on TLÜ Digimängude graafikalektor ning digitaalsete õpimängude magister, animaator ning koomiksikunstnik. Anni töötab peamiselt vabavaraliste graafika programmidega nagu Krita ja Blender. Muul ajal tegeleb Anni oma koomiksite ning muusika kirjutamisega ning vabatahtliku tööga.

Gabriel Kaine armastab üle kõige mänge, fantaasiat ja matemaatikat. Need kolm saadavad teda igal sammul ning lasevad maailma väga põnevate nurkade alt näha.

Leonardo Sorrentino on digitaalsete õpimängude doktorant ja mänguarendaja, kes on koodinud ja juhendanud nii Unity, Godot kui GameMaker baasil.

"Sain uusi teadmisi psühholoogiast ja disainimise valdkonnast ning sain esmakordselt proovida disaini ja joonistamist digitaalselt."

Kursuse programm:

28. oktoober kell 17:00 - 19:00 Erinevate mängude analüüsimine. Žanr, stiil ja kompositsioon. Tegelaste analüüs.

4. november kell 17:00 - 19:00 Mängu kaasavus ja haaravus. Mängumaailma erinevad kognitiivsed väljendusviisid. Mõjustamise psühholoogia.

11. november kell 17:00 - 19:00 Mängu mehaanika. Mängija premeerimine. Mis oskuseid mängijal arendada soovime? Meie mängude ideed. Vajadustest ideede genereerimine. Sissejuhatus GDevelop programmi.

18. november kell 17:00 - 19:00 Ideede tutvustamine ja arendus. Projektijuhtimine, etapid. Meeskonna rollid. Mängu stsenaariumide arendamine.

25. november kell 17:00 - 19:00 Tegelaste disain. Isikupära. Tegelase olemus, välimuse disain. GDevelop.

2. detsember kell 17:00 - 19:00 Mängu maailma disain. Kompositsioon. Stiil ja esteetika. Psühholoogia. Loogika. Visuaalid. Helidisain. GDevelop.

9. detsember kell 17:00 - 19:00 Töö projektidega, meeskondade nõustamine.

16. detsember kell 17:00 - 19:00 Töö projektidega, meeskondade nõustamine.

Aeg täpsustub: Ühine lõunasöök ja mängupäev: loodud prototüüpide testimine.

Kursuse väljundid:

  • mängude analüüs (aspektid: õpiväärtus ehk mida arendab; kui kaasav ja haarav on mäng; žanr; stiil ja kompositsioon; tegelaste analüüs; mängumaailma erinevad kognitiivsed väljendusvahendid);
  • mängu disain ja kompositsioon: esteetika, stiil, tegelaste isikupära, psühholoogia ja loogika;
  • kasutajakogemus (UX) ja kasutajamugavus (UI) mängu tehnilisel platvormil, ideede ja tehniliste võimaluste koos- ja võimalik ebakõla;
  • õpiraja ja õpiväärtuse väljakutsed nii looja kui mängija aspektidest; erinevate õppeainete kombineerimine mänguliseks õppeprotsessiks;
  • meeskonnatöö: koostööoskused, kokkupuutepunktide ja ühisosa leidmine erinevate ideede puhul; minu panus ja väärtus meeskonnas; toimetulek edu ja ebaeduga; isiklik areng ja meeskonna areng, ennastjuhtiv tööprotsess;
  • projektijuhtimine: töö- ja ajaplaani loomine, suure eesmärgi saavutamine väikeste ülesannete kaudu.

"Hea atmosfäär tundidel ja kuidas meile tutvustati mängu loomise etappe (tegelaste loomine, Unity ja programmeerimine)."

Kelle jaoks on kursus mõeldud?

Oodatud on nii tehniliste kui loominguliste huvidega gümnasistid ja põhikooli vanemate klasside õpilased, näiteks: IT-huvilised, digitaalse kunsti ja disaini huvilised, animatsioonihuvilised, heliloojad, interpreedid, visuaalsest ja interaktiivsest loojutustusest huvitunud. Ideaalne, kui osalejal on olenevalt mängu temaatikast huvi ka loodavaks õppesisuks vajalike õppeainete ja oluliste valdkondade (nt ajalugu, keemia, bioloogia jms) vastu. Varasem kogemus pole vajalik.

PostiaadressNarva mnt 27, 10120 Tallinn

Telefon(+372) 5096692