
Hariduspsühholoogia klassiruumis
Haridusteaduste instituut
- 10.00 - 15.30
Mikrokraadiprogramm aitab toetada õpetajatel pedagoogiliste ja hariduspsühholoogia kompetentside omandamist, mis aitab neil mõista õppija õppimise ja õpetamise tõenduspõhiseid aluseid, reflekteerida enda kutsekompetentse ning valmistuda õpetaja kutse taotlemiseks.
Oluline info kandideerimisest!
1. Palume arvestada, et mikrokraadiõppesse registreerudes ei ole te automaatselt kursuse õppegruppi arvatud. Osalejate valiku kriteeriumiks on sihtgruppi kuulumine ja motivatsioonikirja esitamine. Kandidaadil peab olema kehtiv töösuhe EHIS-es.
2. Motivatsioonikirja juhised:
- Kirjeldage oma senist haridusteed: mis valdkonnas õppisite bakalaureuse/rakenduskõrghariduse tasemel, mis valdkonna magistrikraad Teil on?
- Olulisemad töökohad;
- Põhjendage, miks soovite mikrokraadiõppes õppida;
- Kuidas kasutate saadud teadmisi oma töös?
Motivatsioonikirja saate manusena lisada registreerumise ankeeti täites.
3. Õppegruppi valitud kandidaadid saavad vastava info 1.-4. juulil. Gruppi võetakse vastu 30 õppijat.
Sihtgrupp
Mikrokraadiõppesse ootame üldhariduskoolis töötavaid aine- ja klassiõpetajad, kellel on magistrikraad muus valdkonnas ja puuduvad üldpedagoogilised, hariduspsühholoogilised kompetentsid ja õpetaja kutse.
Mikrokraadi õppekava koosneb kolmest moodulist:
- Tunnetusprotsessid õppimise ja õpetamise kontekstis, 6 EAP (sügis 2025)
Sügissemestril on kuus õppepäeva. Õppetöö toimub Tallinna Ülikoolis, Narva mnt 25, Tallinn.
12. september
10. oktoober
24. oktoober
7. november
21. november
5. detsember
- Motivatsioon ja emotsioonid õppimise ja õpetamise kontekstis, 6 EAP (kevad 2026)
- Õpetaja kui reflekteeriv praktik, 3 EAP (kevad 2026).
Tutvu ka haridusteaduste instituudi mikrokvalifikatsiooniõppes õppija MEELESPEAGA.
Õpiväljundid
- kirjeldab ja märkab õppimise kontekstis olulisi tunnetusprotsesse ja nende avaldumist klassiruumis;
- arvestab tunnetusprotsesside olemust ja arengu seaduspärasid õppeprotsessi kavandamisel;
- eristab õpimotivatsiooni ja emotsioonidega seotud erinevaid aspekte, tuginedes kaasaegsetele hariduspsühholoogia teooriatele ning rakendab neid teadmisi õppimist ja kaasatust toetava õpikeskkonna kujundamisel;
- teeb õppeprotsessi arendamisel ja enda professionaalse arengu kavandamisel otsuseid toetudes tõenduspõhistele teadmistele ja klassiruumist kogutud andmete analüüsile;
- lähtub ainedidaktiliste otsuste puhul teadmistest tunnetusprotsesside kohta;
- kasutab õpitud teadmisi ja oskusi õpetaja kutse taotlemisel vajaliku portfoolio koostamisel.
Küsi Lisa Ole kursis haridusuuenduse uudistega