
Maailmamuutjaks hariduse kaudu
Haridusteaduste instituut
Kursusel osalemine aitab mõista haridusmuudatusi, nende olulisust ja võimalikke praktikaid tänases maailmas ja tulevikus ning saada aru, kuidas on tänasel õpetajal võimalik tulevikku luues ja muutusi juhtides maailma muuta.
Ainekursus annab gümnaasiuminoortele sissevaate põnevasse haridusteaduste maailma, mida toetavad haridus- ja mõjustamispühholoogia ning neuroteaduse alased teadmised.
Kellele?
Gümnaasiumiõpilased.
Kuidas?
Kursus koosneb füüsilistest kohtumistest koolis, veebikohtumistest Zoomis, iseseisvatest ülesannetest Moodle'i keskkonnas ning põnevast õppepäevast Tallinna Ülikoolis.
Kursuse tulemusel õppija:
- tunneb õppimise uurimise traditsioone ja teooriaid;
- mõistab õppimise neurobioloogilisi aluseid;
- mõistab mälu toimimispõhimõtteid ja leiab võimalusi aineõppe tõhustamiseks mälu toimimise põhimõtetele tuginevalt (lühiajaline sooritus versus pikaajaline õppimine);
- märkab ja sõnastab, milliseid psüühilisi protsesse eri õpimeetodid toetavad või pärsivad;
- analüüsib väga head õpetajat iseloomustavaid oskusi, teadmisi, hoiakuid ja iseloomuomadusi;
- mõistab, kuidas õppeprotsessi õppimist toetavalt üles ehitada; analüüsib õpetaja rolli muutuste loomisel ja oma nägemust õpetaja elukutsest.
Käsitletavad teemad
- Inimese areng ja arenguetapid.
- Psüühika kui inimese olemuse mõtestamise alus.
- Õppimise ja õpetamise neurobioloogilised alused.
- Õppimist toetav keskkond, motivatsioon.
- Kuidas õppimisest saab õpetamine?
- Õppimis- ja õpetamismeetodid, mis toetavad püsivaid teadmisi-oskusi.
- Õpetajatööks vajalikud isikuomadused - õppimist toetava õpetaja profiil.
- Õpetaja kutsealased teadmised ja oskused.
- Õpetaja kui muutuste looja.
- Aja- ja enesejuhtimine.
- Meeskonnajuhtimine.
- Mõjustamispsühholoogia.