
Täiskasvanute koolitaja mikrokraad 2025
Haridusteaduste instituut
Täiskasvanute koolitaja mikrokraadiprogrammis õpid arendama täiskasvanu õppimist ja arengut toetavaid oskuseid, analüüsima koolitaja rolli erinevates tegevuspraktikates ning teadlikult mõtestama koolitaja sotsiaalset identiteeti.
- 10.15 - 15.15
Tallinna Ülikool on andragoogika valdkonna eestvedaja ja ekspert juba ligi 40 aaastat ning saab mikrokraadiprogrammi kaudu oma ekspertsust jagada täiskasvanute koolitamise kvaliteedi tõstmiseks. Mikrokraadiprogrammi väärtus seisneb lisaks täiskasvanute koolitamiseks oluliste teadmiste ja oskuste omandamisele ka täiskasvanute koolitaja rolli, sotsiaalse identiteedi mõtestamisel ning seeläbi oma mõju teadvustamises töös täiskasvanud õppijaga.
Kellele?
Mikrokraadiprogramm "Täiskasvanute koolitaja" on suunatud kõikidele täiskasvanute õppimise ja arengu toetajatele. Näiteks kuuluvad sihtgruppi:
- erinevate haridusasutuste õpetajad ja õppejõud,
- koolitusettevõtlusega alustajad,
- väikeettevõtjatest spetsialistid,
- ettevõtlushuvilised täiskasvanute koolitajad,
- vabahariduse koolitajad,
- kogukondade koolitajad,
- mittetulundusühingute koolitajad,
- vabatahtlike ühenduste esindajad,
- organisatsioonide sisekoolitajad.
Eeldused
Osalemise eelduseks on keskharidus, valmisolek õppida koos tasemeõppe üliõpilastega ning töötada ingliskeelsete õppematerjalidega. Mikrokraadiprogrammi kandideerimiseks tuleb esitada motivatsioonikiri meiliaadressile viktoria.bubukin@tlu.ee
Tutvu ka haridusteaduste instituudi mikrokvalifikatsiooniõppes õppija MEELESPEAGA.
Kuidas?
Mikrokraadiprogramm koosneb täienduskoolitusmoodulist ja bakalaureuse tasemeõppemoodulist. Mikrokraadiprogramm toimub osaliselt kontaktõppes, sh sessioonõppes koos bakalaureuseastme üliõpilastega. Kontaktõpe (126 akadeemilist tundi) toimub nii füüsilises keskkonnas Tallinna Ülikoolis kui ka virtuaalses õppekeskkonnas Zoom. Õppemeetoditena kasutatakse lühiloenguid, rühmatöid ja -arutelusid, praktilisi töid. Iseseisev töö (186 tundi) toimub erinevates e-õppe keskkondades digitehnoloogiliste vahendite abil.
Moodulid:
1) Õpi ja õpeta: täiskasvanute koolitamine teoorias ja praktikas (täiendusõppe kursus, rühmas 10–15 õppijat)
2) Täiskasvanukoolitaja sotsiaalne identiteet (bakalaureusetaseme õppeaine KAN6090.HR)
Ajakava
August 2025
- 21.08 kell 12.00–17.15 Õpi ja õpeta
- 27.08 kell 10.15–15.45 Täiskasvanukoolitaja sotsiaalne identiteet
September 2025
- 03.09 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta
- 16.09 kell 10.15–17.15 Õpi ja õpeta
- 22.09 kell 14.15–17.45 Täiskasvanukoolitaja sotsiaalne identiteet
Oktoober 2025
- 02.10 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta (Zoomis)
- 07.10 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta
- 16.10 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta (Zoomis)
- 21.10 kell 12.15–15.45 Täiskasvanukoolitaja sotsiaalne identiteet
- 23.10 kell 10.15–13.45 Täiskasvanukoolitaja sotsiaalne identiteet
- 28.10 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta
November 2025
- 12.11 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta (Zoomis)
- 18.11 kell 10.15–15.45 Täiskasvanukoolitaja sotsiaalne identiteet
- 19.11 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta (Zoomis)
- 26.11 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta (Zoomis)
Detsember 2025
- 03.12 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta
- 10.12 kell 10.15–17.15 Õpi ja õpeta
- 11.12 kell 10.15–17.15 Õpi ja õpeta
- 16.12 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta (Zoomis)
Jaanuar 2026
- 09.01 kell 10.15–16.30 Täiskasvanukoolitaja sotsiaalne identiteet
- 13.01 kell 10.15–15.30 Õpi ja õpeta
Mikrokraadiprogrammi eesmärk ja õpiväljundid
Mikrokraadiprogrammi eesmärk on täiskasvanute koolitamiseks vajalike kompetentside arendamine vastavalt täiskasvanute koolitaja kutsestandardile ning täiskasvanute koolitaja sotsiaalse identiteedi teadvustamine enda tegevuste analüüsimiseks koolitaja praktikas.
Mikrokraadiprogrammi läbimise tulemusel õppija:
- teab andragoogika põhiprintsiipe ja toob näiteid nende rakendamisvõimalustest koolitustegevuses;
- koostab väljundipõhise õppekava, arvestades täiskasvanud õppija eripära, sobilikke õppemeetodeid ja õppimist toetavaid digivahendid;
- loob eesmärgipäraseid ja õppimist toetavaid õppematerjale ja õpikeskkondi, arvestades sihtrühma eripära ning grupidünaamikat;
- viib läbi koolituse lähtudes täiskasvanute õpetamise põhimõtetest ja täiskasvanute koolitaja kutse-eetikast ning mõistes enda sotsiaalseid võimeid ja metoodilisi valikuid;
- kasutab toetava ja jõustava suhtluse põhimõtteid koolitusprotsessis ja töösuhtluses laiemalt;
- kasutab asjakohaseid hindamis- ja tagasiside meetodeid õpitulemuste, õppeprotsessi ja enesehindamiseks ning koostab eneseanalüüsi täiskasvanute koolitaja kutsestandardi nõuetest lähtuvalt;
- teab täiskasvanute koolitaja kutse taotlemise protsessi nõudeid, sh kasutab veebikeskkonda e-portfoolio loomiseks ja esitamiseks;
- analüüsib enda rolli ja määratleb enda arenguperspektiive täiskasvanu koolitajana.
Küsi lisa Ole kursis haridusuuenduse uudistega
Tutvu õppekavaga ja registreeri mikrokraadiprogrammi
Koolitajad
Cynne Põldäär
Cynne on andragoog ja täiskasvanute koolitaja (tase 7) ning haridusteaduste instituudi õppejõud. Tal on täiskasvanukoolitaja kogemus aastast 2011 ning ta viib läbi koolitusi praktikajuhendamise, ettevõtluse, tööseadusandluse, projektijuhtimise, organisatsioonikäitumise, enesearengu ja täiskasvanute hariduse teemadel erinevates organisatsioonides/ettevõtetes, koolides ja lasteaedades. Cynne kuulub Eesti Andragoogide Liitu ning veab eest Läänemaa täiskasvanute koolitajate kogukonda.
Kaire Povilaitis
Kaire Povilaitis on andragoog, täiskasvanute koolitaja (tase 7), Tallinna Ülikooli personaliarenduskeskuse juhataja ning haridusteaduste instituudi õppejõud. Tema koolitusvaldkonnad on seotud õppimise ja arenguga, õpetamisoskuste arendamisega, õppeprotsessi ülesehitamisega, sh haridustehnoloogia kasutamisega õppeprotsessis. Lisaks on Kaire Eesti Andragoogide Liidu asutaja ja eestvedaja.
Halliki Põlda
Halliki Põlda on töötanud Tallinna ülikoolis eesti keele ja kommunikatsiooni õppejõuna, hetkel töötab ta haridusteaduste instituudis elukestva õppe dotsendina. Ta õpetab hariduskommunikatsiooni ja üldise väljendusoskusega seotud õppeaineid, samuti täiskasvanukoolitust ja elukestvat õpet ning kvalitatiivanalüüsi hõlmavaid kursusi. Halliki lähtub õpetamisel andragoogilistest, täiskasvanud õppijat arvestavatest põhimõtetest ja väärtustab lisaks formaalõppele ka mitteformaalset õppimist. Ta rõhutab kõigi õppijate annete ja vajadustega arvestamist igapäevases õppes ning kasutab õppijate andeid ja nende annete arengut toetavaid õppemeetodeid.
Katrin Karu
Katrin Karu on töötanud õppejõuna Tallinna ülikoolis alates 1997. aastast ja on olnud üks andragoogika bakalaureuse- ja magistriõppe õppekavade väljatöötaja. Katrin õpetab andragoogika valdkonna põhikursusi, näiteks andragoogika, andragoogi professioon, andragoogika praktikas, õppimine sotsiaalses perspektiivis ja grupi kontekstis. Katrin on ülikoolididaktika valdkonna koolitaja, arendaja ja uurija. Ta on üleülikoolilise õppejõudude professionaalse arengu toetamise eestvedaja koostöö rektoraadiga. Katrin on üks täiskasvanute koolitaja kutsestandardite arendajatest ja kutsehindaja. Teadusmagistrikraadi kasvatusteadustes omandas aastal 2001, uurides täiskasvanud õppijat, õppimist ja enesehindamist täienduskoolituses. Doktoritöös uuris ta üliõpilase õppimisarusaamasid andragoogilisest vaatest lähtuvalt.
Sarnased koolitused
Andragoogika alused
Haridusteaduste instituut
Täiskasvanute õpe ja õppimine on ühiskonna kestlikkuse üks oluline eeldus. Selleks, et see professionaalselt toimiks, on oluline, et selles protsessis tegutsejad oleks haritud, valdaksid vajalikke kompetentse, et valdkonda arendada ning professionaalselt toimida. 1. aprillist jõustusid muudatused Täiskasvanute koolituse seaduses. Muutuste kohaselt on koolitajatel, lisaks erialastele kompetentsidele, vajalikud andragoogilised kompetentsid. Praktikud, kes tegutsevad selles valdkonnas, vajavad valdkonna arendamiseks kompetentse, mis vastaks vähemalt koolitaja riikliku kutse 7 tasemele. Mikrokraad on ka eelduseks sisenemiseks teaduspõhisesse õppesse, andragoogika magistriõppesse.
Haridus- ja kasvatusteaduste alused
Haridusteaduste instituut
Tuleviku hariduse eestvedajatel, haridusprojektide arendajatel ja kasvatus- ja haridusteaduste uurimise karjäärist huvitatutel on tähtis mõista hariduse ja kasvatusega seonduvaid valdkondi terviklikult tundes kasvatusteaduse teooriad, filosoofiat ja praktikaid. Mikrokraad kombineerib haridus- ja kasvatusfilosoofia ning kasvatus- ja haridusmõtlemise arenguloo kursuseid ja loob alused terviklikule haridus- ja kasvatusmõtlemisele.
Õpi ja õpeta: täiskasvanute koolitamine teoorias ja praktikas 2025
Haridusteaduste instituut
Kui tahad osata planeerida, läbi viia ja analüüsida koolitusi täiskasvanud õppijatele, arvestades andragoogilisi põhimõtteid tehnoloogiarikkas keskkonnas ning mõistes koolitaja professionaalse arengu olulisust, siis on see koolitus just sulle!