
Andragoogika alused
Haridusteaduste instituut
Täiskasvanute õpe ja õppimine on ühiskonna kestlikkuse üks oluline eeldus. Selleks, et see professionaalselt toimiks, on oluline, et selles protsessis tegutsejad oleks haritud, valdaksid vajalikke kompetentse, et valdkonda arendada ning professionaalselt toimida. 1. aprillist jõustusid muudatused Täiskasvanute koolituse seaduses. Muutuste kohaselt on koolitajatel, lisaks erialastele kompetentsidele, vajalikud andragoogilised kompetentsid. Praktikud, kes tegutsevad selles valdkonnas, vajavad valdkonna arendamiseks kompetentse, mis vastaks vähemalt koolitaja riikliku kutse 7 tasemele. Mikrokraad on ka eelduseks sisenemiseks teaduspõhisesse õppesse, andragoogika magistriõppesse.
-
Kolme semestri jooksul õpitakse mõistma andragoogika valdkonda, täiskasvanu õppimise ja arengu teoreetilisi käsitlusi ning täiskasvanu ja grupis õppimise ning õpetamise põhimõtteid.
Kellele?
Õppima on oodatud täiskasvanute koolitajad, vabahariduskoolitajad, kutseõppeasutuste õpetajad, organisatsioonide sisekoolitajad, personali arendus- ja koolitusjuhid, nõustajad ja karjäärispetsialistid.
Kuidas?
Programm koosneb magistritaseme ainetest ja täienduskoolitusmoodulist. Mikrokraadiprogramm toimub osaliselt kontaktõppes, sh sessioonõppes koos magistriastme üliõpilastega. Sessioonõpe toimub valdavalt reedeti ja laupäeviti. Kontaktõpe (152 tundi) toimub nii füüsilises keskkonnas Tallinna Ülikoolis kui ka virtuaalses õppekeskkonnas Zoom. Õppemeetoditena kasutatakse lühiloenguid, rühmatöid ja -arutelusid, praktilisi töid. Iseseisev töö (498 tundi) toimub erinevates e-õppe keskkondades digitehnoloogiliste vahendite abil. Iseseisev töö kirjeldatakse moodulipõhiselt. Mooduli läbinud sooritavad arvestuse või eksami ning kõik moodulid läbinud õppijad saavad Tallinna Ülikooli mikrokraadi tunnistuse.
Eeldused
Mikrokraadiõppes osalemise eeldus on esimese astme kõrghariduse olemasolu ning valmisolek õppida koos tasemeõppe üliõpilastega. Mikrokraadiprogrammi kandideerimiseks tuleb esitada motivatsioonikiri meiliaadressile viktoria.bubukin@tlu.ee kirjeldades oma eelnevat tausta ning miks soovite mikrokraadiprogrammis osaleda.
Moodulid
Infotund mikrokraadiprogrammi vastu võetud õppijatele toimub Zoomis augustikuus. Osalejad saavad lingi meili teel.
Programm kestab kolm semestrit ning koosneb viiest moodulist (vaata mooduli tunniplaani mooduli nime juures olevalt lingilt):
I semester (sügis 2025)
- Andragoogika (KAN7049.HR)
- Andragoogi professionaalne areng ja identiteet (KAN7048.HR)
II semester (kevad 2025)
- Haridusgerontoloogia ja geragoogika
III semester (sügis 2026)
- Ametialane rakenduslik tegevus
Läbivalt (sügis 2025 - sügis 2026)
- Haridustöötaja refleksioon
Eesmärgid ja õpiväljundid
Õppe eesmärk on omandada teadmised ja oskused täiskasvanud õppija õppimise toetamiseks.
Mikrokraadi läbinud õppija:
- mõistab andragoogika põhiprobleemi;
- analüüsib täiskasvanu õppimise ja õppija iseärasusi;
- loob võimalusi täiskasvanud õppija ja õppimise toetamiseks nii indiividi kui ka grupi tasandil erinevates professionaalsetes kontekstides;
- analüüsib õppimissituatsioone ja enda professionaalseid praktikaid;
- tunneb ja analüüsib enda kui täiskasvanud õppija ja koolitaja isiksuslikke ressursse.
Tutvu ka haridusteaduste instituudi mikrokvalifikatsiooniõppes õppija MEELESPEAGA.
Õppejõud
Larissa Jõgi, haridusteaduste instituudi andragoogika dotsent
Larissa on andragoogika magistriõppe õppekava kuraator ja täiskasvanute koolitaja riiklike kutsestandardite arendaja, kutsekomisjoni liige ja esimees ning tegev paljudes Eesti ja välismaa organisatsioonides. Larissa osaleb erinevates rahvusvahelistes arendus- ja uuringuprojektides, mille sisuks on elukestev õpe, täiskasvanuhariduse poliitika kujunemine, täiskasvanute koolitajate professionaliseerumine, professionaalsuse ja identiteedi ja täiskasvanute õppimise-õpetamise problemaatika. Lisaks on ta kõrgema taseme riikliku kutsega täiskasvanute koolitaja. Rohkem infot: https://www.etis.ee/CV/Larissa_J%C3%B5gi/est
Piret Jeedas, haridusteaduste instituudi külalislektor
Piret Jeedas on õpidisainer ja protsessijuht, kelle igapäevatöö keskmes on tähenduslike arendusprotsesside ja õpiteekondade disain ja elluviimine nii Eestis kui ka rahvusvahelisel tasandil. Andragoogika õpingud (BA 2002, MA 2010) on viinud rikastavale rännakule, mille keskmes on huvi inimese ja tema arengu suunamise vastu. Kaasav mõtteviis, dialoogiline meelelaad ja uuega katsetamine on tema lähenemise läbivad märksõnad. Huvi innovatsiooni vastu täiskasvanuhariduses on viinud põnevale teekonnale juhtida rahvusvahelist koostööprojekti “MoveMakers: Co-Creating New Ways of Learning”. Ta on viinud läbi “Koolitajate koolituse” peaministri strateegilise büroo juures Kosovos. Külalisõppejõuna naudib Tallinna Ülikoolis andragoogika tudengitega professioonalse teekonna mõtestamist ja koosõppimist. Rohkem infot: https://www.etis.ee/CV/Piret_Jeedas/est/
Tiina Tambaum, ühiskonnateaduste instituudi teadur
Tiina Tambaum, PhD, MA, MBA, on TLÜ Eesti demograafia keskuse teadur, haridusgerontoloog, SHARE Eesti projektijuht. Tiina on välja töötanud põlvkondadevahelise koostöö töövahendeid, sh digioskuste juhendamise metoodika mitteprofessionaalidele ja telefoniseltsi materjalid. Tiina on „Gerontoloogia õpiku“, „Vabatahtliku seltsilise käsiraamatu“ ning „Third International Handbook of Lifelong Learning“ kaasautor. Tervisedenduse Ühingu andis Tiinale „Aasta 2021 Tervisesõbra“ tiitli. Ta on 2023. aastal avatud magistriõppe kava "Kogukonnatöö vananevas ühiskonnas" kuraator. Rohkem infot: https://www.etis.ee/CV/Tiina_Tambaum/est
Katrin Karu, haridusteaduste instituudi andragoogika dotsent
Katrin Karu on töötanud õppejõuna Tallinna ülikoolis alates 1997.aastast ja on olnud üks andragoogika bakalaureuse- ja magistriõppe õppekavade väljatöötaja. Katrin õpetab andragoogika valdkonna põhikursusi, näiteks andragoogika, andragoogi professioon, andragoogika praktikas, õppimine sotsiaalses perspektiivis ja grupi kontekstis. Katrin on seotud ülikoolididaktika valdkonna koolitaja, arendaja ja uurija. Ta on üleülikoolilise õppejõudude professionaalse arengu toetamise eestvedaja koostöö rektoraadiga. Katrin on üks täiskasvanute koolitaja kutsestandardite arendajatest ja kutsehindaja. Teadusmagistrikraadi kasvatusteadustes omandas aastal 2001, uurides täiskasvanud õppijat, õppimist ja enesehindamist täienduskoolituses. Doktoritöös uuris üliõpilase õppimisarusaamasid andragoogilisest vaatest lähtuvalt. Rohkem infot: https://www.etis.ee/CV/Katrin_Karu_001/est
Sarnased koolitused
Täiskasvanute koolitaja mikrokraad 2025
Haridusteaduste instituut
Täiskasvanute koolitaja mikrokraadiprogrammis õpid arendama täiskasvanu õppimist ja arengut toetavaid oskuseid, analüüsima koolitaja rolli erinevates tegevuspraktikates ning teadlikult mõtestama koolitaja sotsiaalset identiteeti.
Õpi ja õpeta: täiskasvanute koolitamine teoorias ja praktikas 2025
Haridusteaduste instituut
Kui tahad osata planeerida, läbi viia ja analüüsida koolitusi täiskasvanud õppijatele, arvestades andragoogilisi põhimõtteid tehnoloogiarikkas keskkonnas ning mõistes koolitaja professionaalse arengu olulisust, siis on see koolitus just sulle!
Haridus- ja kasvatusteaduste alused
Haridusteaduste instituut
Tuleviku hariduse eestvedajatel, haridusprojektide arendajatel ja kasvatus- ja haridusteaduste uurimise karjäärist huvitatutel on tähtis mõista hariduse ja kasvatusega seonduvaid valdkondi terviklikult tundes kasvatusteaduse teooriad, filosoofiat ja praktikaid. Mikrokraad kombineerib haridus- ja kasvatusfilosoofia ning kasvatus- ja haridusmõtlemise arenguloo kursuseid ja loob alused terviklikule haridus- ja kasvatusmõtlemisele.