
Mikrokraadi läbimine annab vajalikud teadmised ja pädevused tuge vajava lapsega töötamiseks.
Kandideerimine
Mikrokraadiprogrammi kandideerimiseks tuleb esitada motivatsioonikiri etteantud vormil: Mikrokraadi motivatsioonikirja põhi. Motivatsioonikiri tuleb saata pärast registreerimist korraldaja e-mailile elina.orasson@tlu.ee. Väljavalitud kandidaatidega võtame ühendust nädala jooksul pärast registreerimise lõppu.
Keda ootame õppima?
Ootame mikrokraadiprogrammi lasteaiaõpetajaid, kellel on omandatud kõrgharidus.
Sisu
Programm koosneb neljast moodulist:
- Kõne areng koolieelses eas, 6 EAP
- Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas, 6 EAP
- Arenguliste erivajaduste väljaselgitamine, 6 EAP
- Tuge vajava lapse õpetaja refleksioon, 1 EAP.
Tutvu ka haridusteaduste instituudi mikrokvalifikatsiooniõppes õppija MEELESPEAGA.
Kuidas?
Õppetöö toimub sessioonõppe vormis koos tasemeõppes õppijatega. Kontaktõpe (loengud, rühmaarutelud, praktilised tunnid) toimub õppe sessiooni aegadel. Iseseisev töö on kirjeldatud moodulipõhiselt.
Programmi läbimise tulemusel on õppija omandanud vajalikud teadmised töötamiseks lasteaias tuge vajava lapse õpetajana.
Õppejõud
Õppejõud, kellega õppekavale õppima asudes kokku puutud:
"Juba keskkooli lõpetades teadsin, et tahan saada õpetajaks, kuid erivajadustega laste õpetamine tundus eriti huvitava väljakutsena. Olen õpetanud erivajadustega lapsi nii lasteaias kui ka koolis; töötanud nii logopeedi kui ka eripedagoogina. Õppejõuna alustasin 25 aastat tagasi Tallinna Pedagoogilises Seminaris. Mind on aastaid huvitanud laste käitumisraskused, nende põhjused, ennetamis- ja sekkumisvõimalused. Sel põhjusel olen omandanud magistrikraadi ka kasvatusteadustes ning lõpetanud ka pereteraapia õpingud. Minu uurimisvaldkondade alla kuuluvad näiteks mängu roll erivajadustega laste arengus, koostöö erivajadustega laste vanematega, erivajadustega lapse sotsiaalsed ja emotsionaalsed probleemid ning erivajadustega laste koolivalmidus."
"Hindan eelkõige aktiivseid üliõpilasi, kes näevad raskusi arenguliste väljakutsetena ning ei piirdu minimaalsete nõuete täitmisega. Õpetan nii bakalaureuse- kui ka magistriõppe üliõpilasi. Õpetatavad ained seostuvad eelkõige käitumisraskuste ennetamise ja positiivse käitumise kujundamise valdkondadega ning lapsevanemate nõustamisega. Ühtlasi juhendan ka praktikaid."
Lii Lilleoja Eesti Teadusinfosüsteemis
"Olen töötanud eripedagoogi ja logopeedina üle 30 aasta nii tava- kui eriõppeasutustes, sealhulgas näiteks lasteaias ja Põhja-Eesti Regionaalhaiglas. 2009. aastal kaitsesin Tallinna Ülikoolis oma doktoritöö ning samal aastal asusin ülikoolis ka tööle. Minu doktoritöö teemaks oli väikelaste kõne areng ja selle seotus kasvukeskkonna tingimustega. Tänasel päeval huvitavad mind eelkõige teemad, mis on seotud nõustamise ja võrgustikutööga."
"Mulle sümpatiseerivad üliõpilased, kes julgevad küsida ja oma arvamust avaldada; kes lähenevad teemadele oma huvivaldkonnast lähtuvalt. Väga oluliseks pean ka oskust planeerida ja väärtustada nii iseenda kui ka õppejõu aega. Tallinna Ülikoolis koordineerin ja õpetan tudengeid nii bakalaureuse- kui ka magistriõppekavadel."
Tiiu Tammemäe Eesti Teadusinfosüsteemis
Toimumise ajakava
Avaseminar toimub 28. augustil 2025 kell 9.00-10.00 TLÜ-s Terra majas ruumis T-405.
Moodulite toimumisajad:
Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas, 28.08.2025 - 25.01.2026, vt tunniplaani siit.
Arenguliste erivajaduste väljaselgitamine, 16.09.2025 - 25.01.2026, vt tunniplaani siit.
Kõne areng koolieelses eas 28.08.2025 - 25.01.2026,5, vt tunniplaani siit.
Tuge vajava lapse õpetaja refleksioon, 1 EAP. Esimene kohtumine avaseminaril 28.08.2025 kell 9-10.00. 04.09, kell 18-20 zoomis. 21.10 kell 14-16 ruumis T-415. 07.01.2025 kell 12-14 ruumis T-415.