Teadus

Tallinna Ülikooli teadlased ja tudengid haridusteaduslike tööde konkursil parimate seas

Haridus- ja teadusministeerium kuulutas välja haridusteaduslike tööde riikliku konkursi parimad. Sel aastal anti välja üheksa preemiat neljas kategoorias, lisaks üks eripreemia. Hulk olulisi auhindu tuli Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi inimestele elukestva ja mitteformaalõppe teadussuunas, sealhulgas teadusartiklite kategooria esimene preemia.

õpilased

Konkursile esitati 34 mullu avaldatud või kaitstud tööd Tallinna Ülikoolist, Tartu Ülikoolist ja Eesti Kunstiakadeemiast. Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudist oli võidutöid kokku kahes kategoorias – parima eesti keeles publitseeritud teadusartikli ja magistritööde kategoorias.

Eesti keeles publitseeritud teadusartiklite kategoorias said esimese preemia Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudist Meidi Sirk, Reeli Liivik, Meril Ümarik ja Krista Loogma teadusartikli „Kutseõpetajate professionaalse mälu roll õpilastega seotud muutuste kogemisel“ eest. Artiklis avatud professionaalse mälu kontseptsioon aitab mõtestada kutseõpetajate hoiakuid õpilastega seotud muutuste suhtes ja hoiakute sõltuvust pedagoogilise kogemuse pikkusest ning pedagoogide vanusest.

Samas kategoorias pälvisid teise preemia Merit Hallap ja Marika Padrik Tartu Ülikoolist teadusartikliga „Simultaanse kakskeelsusega 3- ja 4-aastaste laste grammatilised oskused eesti keeles“.

Magistritööde kategoorias tuli üks kahest teisest preemiast Tallinna Ülikooli noorsootöö eriala magistri Heili Griffithi tööle „Noorsootöötaja rolli konstrueerimisest. Eesti noorsootöötajate arvamused“. Komisjon tõi välja, et noorsootöö valdkonnas puuduvad nii Eestis kui ka mujal valdkonnaspetsiifilised teooriad ja kaasaegsed mudelid ning antud töö täidab seda lünka.

Tööst selgus, et noorsootöötajate hinnangul on nad esmajoones jõustajad, suunajad, hea eeskuju andjad ja õpetajad, aga tööst ilmnes, et noorsootöötajad toovad oma töös välja muuhulgas keeruka tegutsemisvaldkonna, vähese tunnustamise, erinevate sihtrühmade ebarealistlikud ootused ja eelarvamused ning noorte kaasamise keerukuse tegevustesse. 

Tänukirja ja tunnustuse pälvis Heili Griffithi magistritöö juhendamise eest noorsootöö korralduse lektor Ilona-Evelyn Rannala.

Sel aastal anti välja ka eripreemia silmapaistva praktilise väärtusega töö eest. Eripreemia tuli Tallinna Ülikooli magistri Merlin Kitsingi tööle „Lähiajaloo õppematerjal 9. klassile: Muutused kultuuris ja eluolus Teisest maailmasõjast kuni tänapäevani“. Magistritöö eesmärk oli koostada õppematerjal ajaloo ainekavas käsitletud lähiajaloo teemade õppimiseks kultuuri ja eluolu kaudu.

Konkurssi korraldab Eesti Teadusagentuur eesmärgiga väärtustada haridus- ja kasvatusteaduste valdkonna teadustööd, innustada tulemuste publitseerimist ja neile laiema kõlapinna andmise olulisust ning avaldada tunnustust teadustöö tegijatele. Konkursi preemiafond oli 8100 eurot.

Kõik preemiasaajad

Konkursi veebileht.