Tõnu Viik
Rektor
Filosoofia teenekas professor
Sündinud 12. juulil 1968 Jõhvis
Haridustee
1998–2003 Emory University, Atlanta, USA PhD (2003)
2001–2002 Humboldt Universität Berlin (Emory stipendiaat)
2000–2001 Philipps Universität Marburg (Emory stipendiaat)
1997–1998 Helsingi Ülikool (SIMO stipendiaat)
1986–1993 Moskva Riiklik Ülikool (diplomiõpe 5 a.) Diplom (1993)
1978–1986 Nõmme Gümnaasium
1975–1978 Jõhvi Gümnaasium
Töökäik
2021 - Tallinna Ülikooli rektor
2020– Tallinna Ülikooli filosoofia teenekas professor
2015–2020 TLÜ humanitaarteaduste instituudi direktor
2014–2015 TLÜ Eesti humanitaarinstituudi direktor
2007–2015 TLÜ Eesti humanitaarinstituudi filosoofia professor
2004–2007 Eesti Humanitaarinstituudi rektor
2003–2004 Eesti Humanitaarinstituudi filosoofia professor
2002–2003 Lektor – Emory University (Atlanta)
1999–2000 Õppeassistent – Emory University (Atlanta)
1994–1998 Eesti Humanitaarinstituudi lektor
1993–1994 Tallinna Tehnikaülikooli lektor
Teadustöö ja õpetamise põhisuunad
Minu akadeemiline töö on seni keskendunud järgmistele valdkondadele: kultuurifilosoofia ja kultuuriteooria, fenomenoloogia, filosoofia ajalugu (eelkõige Platon, Aristoteles, Aquino Thomas, Kant, Hegel, Husserl, Heidegger, Foucault), kultuurisõlteline tähendusloome, kollektiivsed emotsioonid, õnn, armastus ja enesepete.
Teadusartiklite nimekiri, juhendatud väitekirjade ja õpetatud ainekursuste pealkirjad ning muu asjassepuutuv on leitav ETIS-est ja detailsest CV-st.
Töö avalikkusega ja ühiskondlik aktiivsus
Olen avaldanud oma uurimistöö teemadel arvamusartikleid ja esseid, raamatute arvustusi, ees- ja järelsõnu, õpikuid ja õppematerjale. Samuti olen võtnud sõna ühiskondlikes debattides ja diskussioonides; osalesin Tallinna Ülikooli loomise protsessis 2005. aastal. Olin üks Harta 12 allkirjastajatest ja Jääkeldri protsessis osalejatest ning algatuse Elamisväärne Riik üks autoreid. Osaline nimekiri minu arvamusartiklitest ja ülesastumistest meedias on leitav minu detailsest CV-st. Mitmed neist puudutavad kõrgharidust ja ülikooli rolli ühiskonnas.