Õpingud

Mäng „Methodyca“ aitab tudengitel jõuda uuringu plaanini

Uue aasta alguses valmib digitaalsete õpimängude meeskonna koostöö tulemusel mäng, mis aitab õppida uurimismeetodeid.

Mäng Methodyca

Tõsimängude dotsent Martin Sillaots on meetodite õppeainet ise lugenud ja jõudnud järeldusele, et loengu tüüpi lähenemine ei sobi õppurile ega õppejõule. Tema sõnul saavad tudengid aru, et uurimismeetodid on vajalikud. Valikute tegemise vajadus tuleb aga eelkõige alles siis, kui on ees ootab lõputöö kirjutamine. „Selles etapis meetodeid uuesti uurima hakata on aga juba liiga hilja,“ sõnas Sillaots. Seetõttu leiab ta, et uurimismeetodite teema on oluline ja puudutab kõiki üliõpilasi. „Siit tekkiski küsimus, kuidas uurimismeetodid atraktiivsemaks teha ja kuidas mäng aitaks õppurite huvi ja motivatsiooni suurendada,“ rääkis dotsent.
Seetõttu taotleti projekti jaoks raha, moodustati meeskond ja disainiti õpimäng. Mängu jooksul tuleb üles otsida oma kadunud juhendaja. Otsingu käigus puutub mängija kokku erinevate uurijate ja erinevate uurimismeetoditega. Ta peab oma teele sattuvaid uurijaid aitama ja seeläbi õpibki erinevate meetodite kohta.
Martin Sillaots toob välja, et mängu saab mängida kahel moel. „Kui tervikliku mängu sisse minna, on tegemist ajamahuka tegevusega, mis sobib nendele, kes tõesti tahaks sellesse maailma süvitsi sisse minna,“ selgitas Sillaots. Teine võimalus on mängida minimänge, kus saab ühele väga kitsale aspektile keskenduda. Seda soovitab ta kasutada loengus ühe õppetunni või ülesandena. Lisaks on sellist viisi mängimine tema sõnul jõukohale erinevate tasemetega mängijatele.

Mäng "Methodyca"

Eelkõige sobib „Methodyca“ tehnoloogiast huvitatud üliõpilastele ja digitehnoloogiate instituudi tudengitele, sest hõlmab endas rohkem reaal- ja tehnoloogia aladel kasutatavaid meetodeid. Lühemat versiooni mängides võiks see aga kõnetada iga ala tudengit, kes uurimismeetodeid läbi mängu õppida tahaks.
Meeskonda kuuluvad tõsimängude dotsent ja projekti juht Martin Sillaots, tõsimängude lektor ja mängu kontseptuaalne disainer Mikhail Fiadotau, jutustuse kavandaja Peadar Callaghan, mängu disainerid David Upshall ja Kaisa Norak, helilooja Oluwafiyikewa Alawode, veebidisainer Ralph Söthe-Garnier, kunstnikud Anni Hõ, Elena Gorshkova ja Iryna Selina, arendajad Ahmed ElShenawy, Roman Gorislavski ja Sinan Emiroğlu. Mängu valmimist rahastab IT Akadeemia programm, mida haldab Haridus- ja Noorteamet. Projekti tulemused on kättesaadavad mängu kodulehel.

Mängima