Haridusinnovatsiooni juhtimise õppekava

Haridusinnovatsiooni juhtimine

Haridusinnovatsiooni juhtimise magistriõppekava eesmärk on muuta paremaks see, mis kõige olulisem – haridus – tuginedes teadusele, mitte kõhutundele. Me usume, et haridus on alus heaks kodanikuks olemisele, majandusele ja riigikorraldusele. Tulevastelt üliõpilastelt ootame ise oma õpitee kujundamist ja juhtimist – ootame 21. sajandi juhte!

Õppetase Magistriõpe

Õppe kestus 2 aastat

Õppekeel Inglise keel

Õppekohtade arv Lävendipõhine

Õppevorm Sessioonõpe

Maksumus semestris 2250€ semestris

Ootame õppima tõelisi tähti, sest ainult parimad sobivad juhtima haridust. Tegemist on avatud magistriprogrammiga, mis tähendab, et eelneva hariduse valdkond ei ole oluline. Oluline on, et tudengi (tulevane) töö oleks haridusega seotud – koolijuhid, õpetajad, poliitikakujundajad, mitteformaalõppe esindajad jne. Kõige olulisem on tahe midagi muuta, tahe muuta hariduse hetkeolukorda paremaks.

Miks tulla meile õppima?

Eestil on 25 aastaga õnnestunud tõusta üheks maailma parimaks haridusriigiks – vaadake või PISA 2015 tulemusi! Kuidas sai selline muutus toimuda? Mida see tähendab? Kas ja mida saavad teised riigid meilt õppida? Pole kahtlustki, et Eesti on tõeline hariduse lipulaev ning Tallinna Ülikooli on juhtiv õpetajahariduse keskus Eestis. Liida need kokku ja saadki põhjuse, miks just siia õppima tulla! Siin kohtuvad teadus haridusest, innovatsioon ja õpetamiskompetents. Me teeme koostööd nii teiste instituutidega TLÜ-s kui ka haridusvaldkonna ekspertidega Helsingi ja Amsterdami ülikoolidest.

Õppekava ja -ained

Õppevormi kirjeldus

Õpe haridusinnovatsiooni juhtimise magistriõppekaval toimub valdavalt tsükliõppe vormis. Esimesel aastal eeldame kõigi tudengite pidevat viibimist Eestis, kuna programm näeb ette palju kontaktloenguid ning seminare. Teisel aastal on programm tsüklilise olemusega, kolmandal semestril rakendab üliõpilane oma haridusprojekti ning soovi korral võib ta seda teha oma koduriigis, neljandal semestril valmistub tudeng oma magistritöö esitamiseks ja kaitsmiseks. 

Õppekava ülesehitus

Õppekava ained on jagatud kolme valdkonda – haridusinnovatsioon, uurimismetodoloogia, hariduse juhtimine. Suur rõhk on hariduspsühholoogial ning -tehnoloogial. Tudengeid juhitakse läbi haridusliku sekkumise kujunemisloogika selle hindamisvõimalusteni. Kuna tulevikku kujundab ettevõtlik mõtteviis, kannavad õppes fookust kaasaegsed juhtimistrendid (õpetaja kui juht jpt).

Õppekava koosneb järgnevatest moodulitest:

  • üleülikoolilised ained 6 EAP;
  • hariduse juhtimine 24 EAP;
  • haridusinnovatsioon 30 EAP;
  • uurimismetodoloogia 24 EAP;
  • praktika 6 EAP;
  • vabaained 6 EAP;
  • magistritöö 24 EAP.

Üleülikooliliste ainete moodul on õppekava sissejuhatav moodul, mille käigus õpitakse tundma psühholoogia aluseid ning omandatakse  probleemipõhiseid ja interdistsiplinaarseid meeskonnatöös õppimise kogemusi. Mooduli kohustuslikuks aineks on ELU ehk Erialasid Lõimiv Uuendus. ELU on uutmoodi õppeaine, kus erinevate erialade üliõpilased koostöös juhendajatega viivad läbi mõne põneva projekti – olgu selleks siis sotsiaalse eksperimendi läbiviimine või samblaseina loomine. 

Hariduse juhtimise moodul loob võimalused analüüsida õppimis- ja juhtimiskultuuri ning juhtida innovatsiooni eri tasanditel; omandada teadmisi ja oskusi haridusorganisatsioonide juhtimiseks ning arendus- ja tegevusuuringute kavandamiseks. 

Haridusinnovatsiooni moodulis analüüsitakse haridusmuutusi, õpitakse tundma innovaatilisi õppimiskäsitusi jpm. Sellesse moodulisse kuuluvad näiteks ained "Globaalne hariduslik muutus", "Innovatsioon koolis ja klassiruumis" jne. 

Uurimismetodoloogia mooduli ained aitavad mõista uurimistöö põhimõtteid – kuidas kavandada, korraldada, koostada ja kaitsta oma töö edukalt? Suurt tähelepanu pööratakse ka magistrandi kui iseseisva ja eetilise uurija arengule.

Praktika on iga õppekava lahutamatu osa, see aitab õpitut kinnistada ning oma oskusi ja teadmisi igakülgselt arendada ja proovile panna. 

Tahad õppida võõrkeeli või omandada uusi nippe arvuti kasutamisel? Vabaainete moodul lubab valida huvipakkuvaid ained erinevatest Tallinna Ülikooli instituutidest.

Magistritöö võtab kokku õppe käigus omandatud teadmised ja oskused.

Õppejõud

Professor Eve Eisenschmidt on õppekava kuraator. Ta on töötanud nii õpetaja, Tallinna Ülikooli Haapsalu kolledži direktor kui ka Tallinna Ülikooli prorektor. Täna töötab prof Eisenschmidt hariduskorralduse professorina TLÜ haridusteaduste instituudis. Tema uurimisvaldkondade alla kuuluvad õpetajaharidus, juhtimine ja kvaliteedihindamine. Ta on tunnustatud kõrghariduseekspert kõikjal Euroopas ning hariduspoliitika nõuandja Eestis. 

Eve Eisenschmidt Eesti Teadusinfosüsteemis


Professor Mati Heidmets on kõrghariduse valdkonnas töötanud juba 1979. aastast, olles tegev sotsiaalteaduste, psühholoogia ja hariduse alal. Prof Heidmets on olnud peaministri nõuandja ja pävinud Valgetähe IV klassi ja Riigivapi IV klassi teenetemärgid. Täna on ta haridusinnovatsiooni keskuse juhataja ning sotsiaalpsühholoogia professor Tallinna Ülikoolis. 

Mati Heidmets Eesti Teadusinfosüsteemis


Anneli Veispak on noor ja inspireeriv teadlane, kes on spetsialiseerunud eripedagoogikale. Veispak omandas magistrikraadi kognitiivse neuroteaduse erialal Amsterdami ülikoolis ning doktorikraadi haridusteaduste erialal Leuveni ülikoolis. Täna töötab Veispak külalislektorina TLÜ haridusteaduste instituudis ning kureerib eripedagoogika bakalaureuseõppekava. 

Anneli Veispak Eesti Teadusinfosüsteemis


Tobias Ley on Tallinna Ülikooli õpianalüütika ja haridusinnovatsiooni professor ning TLÜ haridusuuenduse tippkeskuse juhataja. Grazi ülikoolis Austrias doktorikraadi omandanud Ley juhib meeskonda, kelle ülesandeks on koostöös koolidega moodustada living lab´e ning tuua rohkem teaduspõhisust õpetaja igapäevatöösse. Prof Ley on seotud ka mitmete mainekate teadusajakirjadega. 

Tobias Ley Eesti Teadusinfosüsteemis

Vastuvõtutingimused

Kandidaadil peab olema bakalaureusekraad või sellele vastav haridustase. Samuti eeldame sisseastujalt väga head inglise keele oskust, sest õppetöö toimub inglise keeles. 

Vastuvõtueksam (100%) koosneb kolmest osast:

  • Motivatsioonikiri/essee (25%). 
  • Analüütiline arutlusülesanne (25%). 
  • Intervjuu (50%). 

Sisseastumiseksamile on vaja kaasa võtta isikut tõendav dokument.

 

Kuhu edasi?

Me julgustame tudengeid jätkama oma igapäevatööle teadusliku pilguga vaatamist. Kuigi tegemist on paraja kombinatsiooniga teoreetilisest ja praktilisest akadeemilisest õppest, eeldame me siiski, et on ka neid tudengeid, kes jätkavad doktorantuuris. Kuna meie õppekavas on palju seosesid psühholoogia ning haridustehnoloogiaga, võivad mõned tudengid suunduda järgmisele magistriõpingule mõnel järgmisel õppekaval. 

Miks haridusteaduste instituut?

Haridusteaduste instituut koondab enda alla õpetajahariduse ja kasvatusteadused, elukestva ja mitteformaalõppe, kaasava hariduse ning haridusjuhtimise- ja innovatsiooni, pakkudes ülevaatliku ja laiahaardelise pildi Eesti haridusmaastikust. Nii hariduse vajaduse kui hariduslike erivajadustega inimeste osakaal ühiskonnas suureneb pidevalt. Eesti vajab spetsialiste, kes oskaksid ja tahaksid anda oma panuse haridussüsteemi, mis kaasab ja väärtustab ning suunab ühiskonna arengut tervikuna.

Miks tulla meile õppima?

  • Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudil on saja-aastane kogemustepagas õpetajate koolitamisel.
  • Meie instituudis õpetatakse erialasid, mille mõju Eesti tulevikule on suur ja sügav.
  • Meil õpetatavad erialad on ühed praktilisemad ülikoolis – õppetöö on tihedalt põimunud praktikaga nii Eestis kui ka välisriikides.
  • Haridusteaduste instituudis on 18 rahvusvaheliselt tunnustatud õppekava, mis annavad võimaluse teha tulevikuks mitmekesiseid valikuid.
  • Meie instituudis on avatud, sõbralik ja õppimist soodustav õhkkond.
  • Me väärtustame nii õpetamisel kui ka õppimisel individuaalsust, mängulisust, nõudlikkust ja kõrgeid sihte.
  • Meie õppejõud on oma ala tipud ja tänase Eesti hariduselu kujundajad, kes lisaks innustavale õpetamisele tegelevad ka maailmatasemel teadustööga.
  • Meie instituudil on palju partnereid üle terve maailma, mis võimaldab sul oma õpingute käigus ka väljaspool kodumaad kogemusi koguda ja end igakülgselt täiendada.
  • Sind ootavad ees ligi 1400 õpingukaaslast, kellega koos saad õppida kõigil kolmel kõrghariduse astmel.
  • Haridusteaduste instituudis aitad haridusel uueneda – meie juurest saad võimaluse viia tänapäevane õppimise ja õpetamise kogemus Eesti haridusasutusse.

Eriala omandamist toetav õppekeskkond

Tallinna Ülikool on kaasaegse õpikeskkonna ja õpikäsitlusega rahvusvahelistuv ülikool, mille üks olulisi eeliseid on tema asukoht. Tallinn on Eesti võimukeskus, kus on avarad võimalused haridustee ühendamiseks erialase töö või praktikaga, uurimistöö läbiviimiseks või oma kontaktibaasi laiendamiseks arvukatel konverentsidel, seminaridel ja muudel üritustel. 

Lisaks võimaldab ülikool end proovile panna erinevates praktilistes koostööprojektides. Õppimist toetab ka laiem keskkond. Näiteks asub ülikoolis uus raamatukogu-õpikeskus, kus on võimalik segamatult koolitööle pühenduda hiliste öötundideni välja. Lapsevanematest tudengitel on aga võimalus jätta oma võsukesed päevaste loengute ajaks lastetuppa. 

Loenguteväline tudengielu on üldiselt organiseeritud instituutide siseselt, kuid huvilistel on igal ajal võimalik külastada näiteks filmipaviljoni, terviserada ja muid meelepäraseid kohti kampuses. Kogu ülikooli linnak on kaetud tasuta wifi-võrguga. Õppides (kesklinnas paiknevas) Tallinna Ülikoolis saab ühtlasi aktiivselt osaleda ka pealinna väga vilkas kultuurielus! 

Võta ühendust!

PostiaadressUus-Sadama 5, 10120 Tallinn

Telefon+(372) 6199 700

Sarnased erialad

Hariduse juhtimine

Haridusteaduste instituut

Eesti haridusmaastik vajab võimekaid juhte. Hariduse juhtimise uuenenud õppekava on siiski palju enamat – meie eesmärk on võimaldada kujuneda juhtidel, kes tunnevad paremini õppijat ning teda mõjutavat keskkonda nii organisatsiooni kui ka ühiskonna tasandil. Õppekava lõpetanud suudavad püstitada selgeid arenduseesmärke, analüüsida edukalt hariduses esinevaid probleeme ning teha oma töös tõenduspõhiseid otsuseid.

Magistriõpe
Eesti keel
20
Sessioonõpe
Vaata eriala

Kasvatusteadused

Haridusteaduste instituut

Kas tahaksid omada sügavamat arusaamist võimaldavat laiaulatuslikumat vaadet haridus- ja kasvatusprotsessidele ühiskonnas ja kultuuris? Kas tahaksid tänapäeval maailmas toimuva mõtestamiseks süveneda ka haridus- ja kasvatusvaldkonna ajalukku, et mitte hakata leiutama n-ö jalgratast? Kas tahaksid teadlikumalt mõista iseennast kui individuaalselt eripärast inimest, end kui õppijat, kui haridusalal töötajat? Kas tunned, et tahaksid olla hariduse alal selleks värskeks ning mitmekülgsete teadmistega jõuks, kes loob Eesti tulevikku? Kui jah, siis on kasvatusteaduste magistriõppekava just Sulle!

Magistriõpe
Eesti keel
20
Sessioonõpe
Vaata eriala

Eripedagoog-nõustaja

Haridusteaduste instituut

Eripedagoogika aitab arendada igaühe potentsiaali olemaks iseseisev, vastutav, paindlik ja leidlik!

Magistriõpe
Eesti keel
60
Sessioonõpe
Vaata eriala