DigiEduHack 2024 peaüritus tõi Tallinna Ülikoolis kokku rahvusvahelised digihariduse innovaatorid
20. novembril toimus Tallinna Ülikoolis rahvusvaheline häkatonide sarja “DigiEduHack 2024” peaüritus, mis keskendus digihariduse arendamisele ja tulevikuvisioonidele. Tallinna Ülikooli korraldatud sündmus tõi kokku Euroopa ja Eesti tipptegijad, sealhulgas haridusuuendajad, tehnoloogiaeksperdid ja poliitikakujundajad.
Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor Kristi Klaasmägi sõnul tõid DigiEduHacki häkatonid esile tulemusi kolmes olulises kategoorias: käegakatsutavad lahendused, uued ideed ning inimestevahelised suhted.
„Meie kõigi tähelepanu on muidugi häkatonide käegakatsutavatel tulemustel – uutel algatustel ja lahendustel, mis (haridus)valdkonnas midagi päriselt paremaks muudavad. Kuid olulised on ka vähem käegakatsutavad tulemused – uued mõtted ja ideed, mille osalejad endaga oma organisatsioonidesse ja tööle kaasa võtavad. Pean äärmiselt oluliseks ka teistest valdkondadest või riikidest pärit inimestega loodud suhteid, muljeid ja inspiratsiooni, sest need on olulised osad meie inimeseks olemisest,“ ütles Klaasmägi.
DigiEduHacki korraldava konsortsiumi Tallinna Ülikooli projektijuhi Janika Leoste sõnul tugevdavad sellised rahvusvahelised algatused ühist arusaama Euroopa digihariduse tulevikust ning loovad sellega soodsa pinnase riikideüleste lahenduste väljatöötamiseks.
Ürituse kava hõlmas nii inspireerivaid ettekandeid kui ka põnevaid arutelusid, kus räägiti Eesti digitaliseerumise teekonnast ja selle mõjust haridusele. Üritus keskendus digitaalhariduse ja -innovatsiooni arendamisele Euroopas ning tõi esile Eesti kogemused ja rahvusvahelised perspektiivid.
Päeva jooksul toimusid avakõned, arutelupaneelid ja praktilised ideetalgud, kus osalejad jagasid kogemusi ja lõid uusi ideid hariduse digitaliseerimise edendamiseks. Eriti keskenduti DigiEduHack algatusele ja tehisintellekti rollile hariduses.
Diskussioonides osalesid Euroopa Komisjoni, Poola haridusministeeriumi ning Eesti ja rahvusvaheliste digihariduse platvormide esindajad. Toimus ka paneeldiskussioon, kus arutleti, kuidas luua innovaatilist ja jätkusuutlikku digihariduse ökosüsteemi. Sündmusel tutvustati ka eelmiste häkatonide osalejate kogemusi ja põnevaid ideid.
Ürituse eesmärk oli luua koostööpõhiseid lahendusi ja tuua esile juba saavutatud edusamme.
Huvilised said sündmusega liituda ka veebis otseülekandena, mis on järelvaadatav DigiEduHack YouTube’i kanalil.
DigiEduHack on Euroopa Komisjoni toetatud haridusliikumine, mille eesmärk on edendada innovatsiooni, koostööd ja loovust ning juhtida positiivseid muutusi digihariduses. Novembris toimus üleeuroopaline digihariduse häkatonide sari, mille jooksul korraldati 52 häkatoni, kus osales rohkem kui 1000 osalejat kokku 27 riigist. Eestis toimus “EdTech Hack 2024” 15.–17. novembrini. Üritust korraldasid Tallinna Ülikooli, Tallinna Tehnikaülikool ja EdTech Estonia.