Edulugu

Best of BFM 2020 parimad

2020. aasta Best of BFMi võidufilmid kuulutati välja 28. veebruaril pidulikul galaõhtul.

Best of BFM 2020

Parimate filmide linastus toimub 6. märtsil algusega kell 16.00 SuperNova kinos, osalemine tasuta!

Auhinnad jagati välja järgnevalt:

Parima stsenaariumi BOBi sai „Karmi liini“ eest Janar Saaron. Žürii kiitis filmi loomulikku dialoogi. „On lihtsasti usutav, et lapsed päriselt nii räägivad,“ lisaks leiti, et head tööd on tehtud nii professionaalsete kui mitteprofessionaalsete näitlejatega.

Film „Reiv“ pälvis mitu tunnustust: parima kunstnikutöö eest tõsteti esile Fey Piir, kelle puhul kiideti tugevaid emotsioone esile kutsuvat viisi luua erinevaid reaalsusi. Parima operaatori BOBi viis koju Gunnar Laal. Žürii leidis, et selle filmi puhul teenis operaatoritöö ausalt oma auhinna välja, mitte ei sõltunud heast kunstnikutööst. Parimaks helirežissööriks kuulutati Joonas Taimla, kelle töö puhul tunnustati suurt tööd, mida on vaja teha selleks, et luua paralleelseid reaalsusi. Žürii sõnutsi on „seda filmi nauditav ka silmad kinni kogeda“.

Parima montaaži BOBi pälvisid Raul ja Romet Esko filmiga „Välguga löödud“. Žürii tõdes, et on filme, mille on montaaž päästnud, aga selle filmi puhul oli näha, et plaan oligi ta montaažis üles ehitada andes erinevatele osistele ja materjalidele võimaluse loo jutustamise osaks olla.

Parim heliteos kostus filmis „Värvid must-valgel“ ning selle loonud Anni Avi töö puhul kiideti muusika orgaanilist osavõttu dramaturgias ja loojutustuses.

Creativity BOMB ehk parim audiovisuaalne teos on IKUMUMU multimeedia projekt 2 kursuse raames valminud „Suur skandaal“ mis on žürii meelest „hästi kirjutatud, komponeeritud, üles võetud ja monteeritud Eesti lühiversioon Ettore Scolasi filmist “Le Ball”, inspiratsiooniks Eesti suur kunst.“ Autoriteks Anu Sildnik, Kätlin Palmsalu, Hilary Karu.

Parimaks reklaamiks valiti „Kassi üheksa elu“, mis oli lühike ja lööv ning hea sloganiga. Režissööriks Kaisa Tambek, produtsendiks Vlada Trussova.

Parim muusikavideo on Snow – Find Cosmo, millel hea visuaalne kontseptsioon, mis aitab laulu reklaamida. Režissöör Krasimir Jovanovic Hyvärinen, produtsent Risto Pirnpuu.

Parima näitleja BOB kuulub Saara Nüganenile rolli eest filmis „Reinhold Rotermani“. Žürii väärtustas hetkes olemise kunsti, märkas, et suured asjad juhtuvad vahel kõrvaliselt. See pole lihtne. 

Sel korral toodi viis tööd eriauhinnaliselt välja: „Another Day“, kus noore filmitegija pinged ja ärevus väljenduvad tantsus; „A Question of Recording“, milles oli midagi erilist; „Piknik“, mis oli haarava ja erilise tempoga; „Bird’s Nest“ kus filmitegija maalis ausa portree ja ja näitas kauget paika ja igapäevaelu; „Duubel“, mille puhul toodi välja logoanimatsioon.

Parima teleformaadi BOBi võitis „Muusika mu sõnadele“, mis on projekt, mis loob uusi kultuuriprodukte. Režissöör Siim-Martin Kaasik, produtsent Andres Tarto.

Parimaks filmiarvustajaks kuulutati Kati Vuks, kes sai lisaks diplomile eriauhinnana kuldse pastaka. 

Parima dokumentaalfilmi tiitlit kannab „I Thought I Was a Superman“, mis käsitleb teemasid, mida on keeruline visualiseerida ent suutis need siiski publikule arusaadavaks teha. Subjekti aegruumiline asetus alguses ja lõpus lõi filmis mugava terviku. Režissöörid/produtsendid Rabbe Sandström ja Nele Aunap.

Parima filmi BOBi pälvinud „Sõlm“ on emotsionaalselt haarav film, mis rääkis orgaaniliselt loo usutavaist suhteist, hirmude ületamisest ning teineteise toetamisest. Lisaks parima filmi kategooria võidule tunnistas žürii „Sõlme“ režissööri töö parima BOBi vääriliseks. Andrés Enrique Losada Diaz langetas režissöörina õigeid otsuseid, sooviga rääkida audiovisuaalne lugu ning tehes näitlejate valikul häid otsuseid, sest näitlejatöö oli kaunis. Publik samastus, uskus ja tundis tegelastele kaasa. Sellest kommentaarist sõltuvalt pälvis ka näitlejatöö oma auhinna: parimaks kõrvalosatäitjaks valiti nii Markus Lehtsalu kui ka Hans Mattias Kari oma võime eest teineteist silmapaistvalt toetada.