Digiblogi

Valmis rakendus, mis aitab noortel oma emotsioone paremini mõista

Projekti eesmärk on õpetada noortele emotsioone, neid ära tundma ning nendega hakkama saada. Sihtgrupiks on erinevate riikide noored vahemikus 7–35 eluaastat.

League of emotional learners picture

Projekti osaline Triinu Jesmin tunnistab, et püsititatud eesmärk on suur ja seda on ühe mänguga keeruline täita, kuid sellegipoolest võib tulemusega rahul olla. „Lõpptulemusena valminud rakendus on mitmekülgne ning osalejate sõnul said nad sealt uusi teadmisi ning mis kõige tähtsam – mõtteainet,“ rääkis Jesmin. Ta tõi välja, et nii mõnigi noorsootöötaja tunnistas, et võtab selle rakenduse kasutusele ja soovitas seda oma noortele näiteks kodutööna, et kokku saades arutada erinevate emotsioonide ja tähenduste üle. 

Projekti koordinaator on Media Creativa, Hispaania ning osalisteks on TDM 2000, Itaalia; Point Europa, Suurbritannia; Virtual Campus, Portugal ja Tallinna Ülikool.

Nädalasel treeningul Hispaanias käisid Eestist kaks noortega töötavat inimest, kes rakendust testisid. Triinu Jesmin toob välja, et projekti õnnestumine oli keeruline, sest eriolukord tegi reaalelus testimise raskeks ja selline rakendus ei saa ilma reaalse kontaktita valmida. Rakenduse tutvustamine noorsootöötajatele läks aga edukalt. 

Tallinna Ülikooli roll oli nii projekti kui selle tulemuste valideerimine. Protsessi oli kaasatud ka Lianne Teder, kes õpetab Tallinna Ülikoolis noorsootöötajaid.

Rakendus LoeL on kättesaadav nii Google Play's kui AppStore'is. Järgmisel kuul ilmub viimane uuendus, mille käigus parandatakse viimased puudujäägid.