
Tehisintellekti lahendused jätkusuutlikele ühiskondadele
Tehisintellekti lahendused jätkusuutlikele ühiskondadele, Erasmus Munduse ühine magistriprogramm (EMJM) keskendub jätkusuutlikkusele, tehisintellektile ja andmepõhistele otsustele ning kodanikke kaasavatele osalevatele disainimeetoditele.
Tehisintellekti lahendused jätkusuutlikele ühiskondadele õppekava keskendub jätkusuutlikkusele, tehisintellektile ja andmepõhistele otsustele ning kodanikke kaasavatele osalusdisaini meetoditele. Õppekava on loodud Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi, Tampere Ülikooli infotehnoloogia ja kommunikatsiooniteaduste teaduskonna ning Lusófona Ülikooli loodusteaduste, tehnika- ja tehnoloogiateaduskonna koostöös. Õppekava koostööpartnerite hulka kuuluvad ka MTÜ Estonian Anthropocene Center, CitizenOS, Inspirators!, Lääne-Harju vald, Tampere linn ja Soome rahvusringhääling YLE. Õppekava lõpetanud oskavad kasutada osalusdisaini lähenemisviisi jätkusuutlike tehisintellekti- ja andmepõhiste lahenduste uurimiseks ja kujundamiseks ühiskonnas.
Avalduste esitamine kestab 2. detsembrist 2024 kuni 16. veebruarini 2025.
Keda ootame õppima?
Meie linnade, liikuvuse ja heaolu tulevikku kujundavad loomingulised, oma tulevikunägemusega tehnoloogiahuvilised inimesed. Oled õppekavale oodatud, kui valdad inglise keelt, oled avatud meelega, julge ja sul on mõnes õppekava fookusvaldkonnas eelnev kogemus või suur huvi selle vastu. Ootame üliõpilasi erinevatelt erialadelt, sealhulgas:
- inseneriteadused
- infotehnoloogia
- bioloogia
- geograafia
- keskkonnateadused
- disain
- sotsiaal- ja humanitaarteadused
- psühholoogia ja tunnetusteadused
- statistika ja matemaatika
- äri ja juhtimine
Kuigi valdkonnaga seotud haridus tuleb õppekavale kandideerimisel kasuks, on õppekavas tasandusained, mis aitavad üliõpilastel omandada teadmisi konkreetsete valdkondade kohta.
Õppekava ja -ained
Õppetöö viiakse läbi kolmes erinevas ülikoolis ning osad kursused toimuvad veebipõhiselt. Esimesel semestril toimuvad Tallinna Ülikoolis jätkusuutlike ühiskondade, tehisintellekti ning andmete ja disaini põhiõpingud. Teisel semestril jätkatakse Portos Lusófona Ülikoolis tehisintellekti ja andmeteaduse põhikursustega ning valikainetega. Kolmandal semestril toimub Tampere Ülikoolis interdistsiplinaarne projektõpe koos päris klientidega. Viimane semester keskendub erialasele praktikale ja magistritööle ning üliõpilased saavad valida õppimiskohaks kas Tampere, Tallinna või Porto.
Miks tulla meile õppima?
See on sinu võimalus kogeda kolme suurepärast ülikooli ja kolme riiki, nende õppimis- ja teaduskultuuri ning kuuluda Euroopa parimate hulka säästva ühiskonna disainis, kasutades tehisintellekti ja andmepõhist lähenemist rohelisel viisil!
Õpikeskkond ja -vahendid
Üliõpilaste käsutuses on laborid ja raamatukogud kolmes ülikoolis; nende hulka kuuluvad näiteks VR Lab (Tampere Ülikool) ja interaktsioonidisainilabor (Tallinna Ülikool), mis sisaldavad Mirametrix ja Tobii pilgujälgimiskomplekti, Empatica randmepaelu ning Muse peapaelu. Lisaks toimub õppetöö ka tarkvaraarenduslaboris, riistvara- ja robootikalaboris, mis pakub laia valikut füüsilise prototüüpimise võimalusi sealhulgas 3D-printimist, virtuaalreaalsuse- ja mängude laboris. Samuti saavad üliõpilased kasutada Tallinna, Tampere ja Lusófona ülikoolide akadeemiliste raamatukogude inforessursse.
Vastuvõtt
Õppekava kandidaat peab esitama:
- CV (eraldi failina)
- Motivatsioonivideo (esitatud lingina)
- Disainiportfoolio (esitatud faili või lingina)
- Inglise keele B2 taseme tõendi
Kandidaatide hindamise aluseks on:
1. Motivatsioonivideo
Motivatsioonivideo (max 1 min 30 s) peab andma selge ülevaate kandidaadi soovist õppida AISS õppekaval. Motivatsioonivideos tutvustab kandidaat oma huvisid seoses õppekava uurimisteemadega. Videos peaks kandidaat siduma oma varasema akadeemilise tausta ja erialased oskused võimaliku uurimisteemaga.
Motivatsioonivideo tuleb esitada lingina. Instagrami ja TikToki formaat ei ole lubatud.
2. Oskused
1) Kandidaat peab esitama portfoolio, mis annab ülevaate kandidaadi kogemustest ja oskustest, nii akadeemilisel kui professionaalsel tasemel. Portfoolio võib sisaldada videosid, pilte, jooniseid, 3D mudeleid ja muid graafilisi ja interaktiivseid elemente, GitHubi linke, uurimistöö või kodanikuaktiivsuse projektide ülevaateid. Portfoolios võib tutvustada kuni 5 parimat tööd koos lühikirjeldustega. Valitud tööd peaksid välja tooma kandidaadi parimad oskused. Iga töö kirjeldus peaks sisaldama lühikokkuvõtet ja asjakohast taustainfot. Iga töö puhul peab kandidaat selgelt kirjeldama projekti elluviimiseks nõutud pädevusi ja oma isikliku panust.
Portfoolio tuleb esitada faili või lingina.
2) Kandidaat peab esitama CV, milles tuleb muuhulgas kirjeldada, kuidas ta plaanib õpingute rahastamist ilma stipendiumita (stipendiumi saavad ainult kümme parimat kandidaati).
3. Vestlus
Vestlus vastuvõtukomisjoniga toimub inglise keeles. Igal kandidaadil on aega 15 minutit. Vestlusel annab kandidaat ülevaate oma varasematest õpingutest ja töökogemusest ning selgitab oma motivatsiooni AISS õppekaval õppimiseks ja võimalikke uurimisteemasid õppekava valdkonnas. Kandidaat annab ka ülevaade pädevustest, mida ta soovib õpingute käigus omandada, põhjendades nende pädevuste asjakohasust oma planeeritavas karjääris. Vestluse käigus esitavad vastuvõtukomisjoni liikmed täiendavaid küsimusi, mis on seotud kandidaadi õppimissoovi ja -plaanidega.
Vastuvõtuvestlused toimuvad videokõne teel, mille toimumise aeg teatatakse igale kandidaadile e-maili teel pärast avalduse esitamise tähtaega.
Vastuvõtueksami tulemus koosneb dokumentide ja video hinnangust (50% lõpptulemusest) ning vestlusest (50% lõpptulemusest).
Kandidaatide hindamiskriteeriumid:
-
Eelnevate õpingute asjakohasus ja kvaliteet, mida tõendab akadeemiline õiend
-
CV-s esitatud töökogemuse ja erialaste õpingute asjakohasus
-
Motivatsioonivideos välja toodud võimalikud uurimisteemad õppekava valdkonnas
-
Portfoolio asjakohasus
-
Inglise keele oskus vähemalt B2 tasemel
Heal kandidaadil on:
-
Motivatsioon AISS õppekaval õppmiseks, sh arusaam, kuidas tulevikus vastavaid erialaseid teadmisi ja kogemusi saada
-
Uurimishuvi AISS õppekava teemadest lähtuvalt
-
Varasem kokkupuude ja kogemus jätkusuutlike ühiskondade, AI, andmeanalüüsi ja kodanikuühiskonna teemaga
Stipendium
AISS õppekava stipendiumi eesmärk on tunnustada üliõpilasi, kellel olid suurepärased kandideerimistulemused, ning toetada üliõpilasi magistriõppe läbimisel.
Stipendium määratakse vastuvõtueksami tulemuste alusel. Stipendiumi paremusjärjestusse kantakse vaid need üliõpilaskandidaadid, kes on SAISis sisseastumisavaldusel märkinud oma soovi stipendiumile kandideerida.
Üliõpilaskandidaadid arvatakse stipendiumisaajate pingereast välja, kui vastava kodakondsusega kandidaatidele eraldatud stipendiumide arv on täis. Stipendiume on AISS õppekava toetavas projektis kokku 40. Stipendiumid jagatakse võrdselt nelja aasta vastuvõtu vahel (2024 - 2027).
Sama kodakondsusega üliõpilastele ei anta nelja vastuvõtu jooksul rohkem kui 4 stipendiumi. Igal vastuvõtul antakse sama kodakondsusega üliõpilastele mitte rohkem kui kaks stipendiumi.
AISS stipendiumisaajad ei pea maksma õppemaksu. Neile makstakse AISS õppekava nominaalajal (2 aastat) igakuist stipendiumi 1400 eurot kuus. Stipendium katab kindlustuse ja reisikulud, mis on seotud AISS õppekava mobiilsusega, lisaks kulutused majutusele ja toitlustusele.
Samaaegselt AISS stipendiumiga ja kogu AISS õppekava läbimise jooksul ei tohi üliõpilane saada muid EL fondidega seotud stipendiume, ei AISS õppekava ega ühegi teise magistriõppekava läbimiseks.
Võta meiega ühendust!
Kristi Oikimus
Õppenõustaja ja -spetsialist
Ruum: Narva mnt 29, 10120 Tallinn, ruum A-431
Telefon: (+372) 640 9384
E-post: kristi.oikimus@tlu.ee
Sarnased erialad
Interaktsioonidisain
Digitehnoloogiate instituut
Interaktsioonidisain on ingliskeelne õppekava, kus õpe toimub ainult veebipõhiselt. Õppekava lõpetajatel on õpingute lõppedes teadmised ja oskused, mida valdkonna tööturul on vaja. Headeks näideteks on oskused disainis, inimese ja arvuti interaktsiooni valdkonnas ning tehnoloogiamaastikul.
Inimese ja arvuti interaktsioon
Digitehnoloogiate instituut
Inimese-arvuti interaktsiooni õppekaval keskendutakse tehnoloogiale, mille abil on võimalik inimeste heaolu suurendada.
Digitaalsed õpimängud
Digitehnoloogiate instituut
Digitaalsed õpimängud on interdistsiplinaarne õppekava, mis ühendab mängude disaini kasvatusteaduste ja psühholoogiaga. DLG-s mõistame, et videomängud on kui meelelahutus: need pakuvad ka enamat viise haridus- ja sotsiaalsete probleemide lahendamiseks. Ootame õpetajaid, disainereid, arendajaid, kunstnikke ja kõiki teisi, kes on huvitatud uuenduslike mängude loomisest, mis võivad muuta maailma paremaks kohaks.