Humanitaarblogi

Interdistsiplinaarsete humanitaarteaduste õppekava kutsus maailmaränduri koju

Ajaliselt oli minu teekond Liberal Arts’ini pikk ja seda väga lihtsal põhjusel. Seda õppesuunda ei olnud Eestis sel ajal, kui ma gümnaasiumi lõpetasin ning huvisi oli mul rohkem, kui oleks suutnud ühte erialasse ära mahutada. Seega ülikooli asemel töötasin ning reisisin, kirjutab interdistsiplinaarsete humanitaarteaduste tudeng Raimo Kerme.

Raimo Kerme

Olles juba olnud mõnda aega tagasi Austraaliast, hakkas idanema soov uue seikluse järele. Tol hetkel oli selleks plaanitud Uus-Meremaa, aga tekkis mõte igaks juhuks üle vaadata mis ülikoolides pakutakse. Algselt tõmbas mind psühholoogia poole. Aga kui nimekirjast leidsin interdistsiplinaarsed humanitaarteadused ning uurisin selle kohta täpsemalt, jäi Uus-Meremaa reis tagaplaanile - hiljem saab ka.

Mis mind Liberal Arts’i juures võlus oli see, et üliõpilasele on antud väga palju vabadust. Kuigi esimesel aastal on paljud ained sisseelamise eesmärgiga ette antud, siis olles praegu teise aasta üliõpilane, saan öelda, et kõik ained on minu valitud. Alustades kohustuslikest ainetest, mille sai valida kas viie või kuue mooduli vahel, ja lõpetades vabaainetega, mida saab valida enamuse pakutavate ainete seast.

Lisaks vabadusele meeldis mulle mõte ingliskeelsest haridusest. Maailmas ringi reisides tuleb see kindlasti kasuks ning arvestades, kui laialdaselt inglise keel levinud on ja kui avatud maailmas me elame, on see kindlasti pluss. Muidugi tänu sellele, et õpe toimub inglise keeles, on ka seltskond rahvusvahelisem. Meil on ainult kaks eestlast grupis.

Valikmoodulitest otsustasin antropoloogia ning võrdleva kultuurianalüüsi kasuks, kuna mulle pakub huvi inimese käitumine ning kultuurid ja kirjandus. Olemasolevatest valikutest sobivad need kaks kõige paremini mu huvidega ning neid saab omavahel lõimida. Tuleb ette olukordi, kus ühes klassiruumis arutatud teemad tõstatuvad järgmisel päeval teises ning on hea tugineda juba eelnevalt arutatud punktidel ja siduda neid teise valdkonnaga. See on ka interdistsiplinaarsuse olemus - kõik on omavahel seotud.

Tulevik on Liberal Arts’i õppekava lõpetanule avatud ning kuna meil on palju erinevaid valikuid, siis kindlasti lõpetame kõik erinevate oskuste ja teadmistega. Üks variant on minna magistrisse edasi õppima mõnda valdkonda, mis kattub bakalaureuses valitud moodulitega.

Ma arvan, et need, kes astuvad sellele õppekavale, on rohkem motiveeritud õppima seda, mis neile meeldib, kui huvitatud sellest, mis neist pärast saab. Ja õppekavaga kaasnev valikuvabadus oli vähemalt minule üheks otsustavaks faktoriks.

Autor: Raimo Kerme, interdistsiplinaarsete humanitaarteaduste – Artes Liberales BA-õppekava tudeng