Haridusblogi

Kadri Malmberg: tahan kutseõpetajana juurutada teadmist, et kutsekool on äge

Kadri Malmberg on kutseõpetaja eriala magistrant, kes lisaks õpingutele töötab Rakvere Ametikoolis majutus- ja toitlustuserialade praktikakoordinaatorina. Kuigi soov saada kutseõpetajaks oli Kadril mõttes juba ammusest ajast, ajendas lõpuks esmast sammu sellele teekonnale astuma mõneaastatagune koroonakriis.

Kadri Malmberg

Milline on su varasem erialane taust ja mis ala kutseõpetajaks sa parasjagu õpid? 

Olen õppinud hotellindust ja lõpetanud Võrumaa Kutsehariduskeskuse turismi- ja toitlustuskorralduse eriala. Enne kutsehariduse valdkonda tööle asumist jõudsin erialaseid kogemusi omandada nii väikestes hotellides kui ka suures rahvusvahelises hotelliketis Radisson.

Praegusel ajal töötan Rakvere Ametikoolis majutus- ja toitlustuserialade praktikakoordinaatorina. 2020/21. ja 2021/22. õppeaastatel õnnestus mul kutsekooli majutusteenindaja erialal õppijaid ette valmistada turismiettevõtte teenindaja 4. taseme kutseeksamiks. Seega õpin Tallinna Ülikoolis majutuse ja toitlustuse eriala kutseõpetajaks.

Miks soovid saada just kutseõpetajaks? 

Soov kutseõpetajaks saada oli mul mõttes tegelikult juba hotellis töötades, aga see tundus kauge tulevikuteemana ning mõtlesin ikka, et töötan veel kümme aastat, kogun erialaseid teadmisi ja kogemusi ning äkki siis kunagi. Aga siis tuli hoopis COVID ja hotellide tulevik tundus üsna pikaks ajaks tume.

Soovin tuua kutsekooli keskkonda positiivsust, värskust, uuendusi ja teadmisi ühiskonnas laiemalt, ning juurutada ka teadmist, et kutsekool on äge!

Täiesti juhuslikult nägin sel ajal, et Rakvere Ametikool otsib majutuse ja toitlustuse erialade praktikakoordinaatorit. Mul ei tekkinud hetkekski kahtlust, kas kandideerida või mitte. Sealt edasi ajendas juba töö kutsekoolis edasisi samme astuma ning nii asusingi õppima Tallinna Ülikooli kutseõpetaja õppekavale.

Kui ma mõtlen selle peale, et miks just kutseõpetaja, siis põhjuseks on see, et soovin tuua kutsekooli keskkonda positiivsust, värskust, uuendusi ja teadmisi ühiskonnas laiemalt, ning juurutada ka teadmist, et kutsekool on äge!

Palju räägitakse, et tänapäeva noored on lumehelbekesed, kes ei saa millegagi hakkama. Mina näen koolis töötades just vastupidist – näen, kuidas õpilasi toetatakse ja neisse usutakse, et nad saavad hakkama. Ja nad ongi võimelised suuri asju korda saatma! Üks ülikooli lektor ütles kord, et koolikius algab õpetajast ja ma olen sellega rohkem kui nõus. Seetõttu tahan muuta just koolikeskkonda.

Mida uut ja põnevat oled õpingutes enda jaoks avastanud? 

Oi, õpingutes olen enda jaoks avastanud palju. Esimene ja ilmselt kõige vajalikum õpetajatöös on olnud kutsepedagoogika- ja didaktika ainekursus, mis andis nii palju häid mõtteid, kuidas tundi ette valmistada ja läbi viia. Ilma didaktiliste teadmisteta lähed tundi andma ju puhtalt selle pealt, mida oma kooliajast mäletad või kuidas sinu õpetajad kunagi tegid või olid. Magistriõpingud on väga palju mu silmaringi avardanud ja pannud nägema suuremat pilti, seoseid ühiskonnas ja kogu hariduses. 

Kuidas oled ühendanud õpingud ja muu elu? 

Õpinguid ja muud elu aitavad ühendada toetav tugivõrgustik ja mõistev tööandja. Tunnistan, et on olnud nii raskemaid kui ka kergemaid hetki, ja kindlasti tuleb neid veel.


Kutseõpetaja TLÜ-s

Kutsepedagoogika ja kutseõpetaja õpingud pakuvad ideaalset võimalust end erialaselt arendada ning nautida omandatud kutset iga päev. Oma ala spetsialistina kujundad kutsehariduse tulevikku ning toetad kutseõppijate võimekust ja kindlust muutuvas töömaailmas toimetulekuks! Tutvu õppekavadega!

Kutsepedagoogika BA Kutseõpetaja MA