Loodusblogi

Lasteaiarühmad hakkavad massiliselt palmide alla rändama

Tegemist on ELU ehk Erialasid Lõimiv Uuenduse projektiga "Mudilased Botaanikaaias", mille käigus valmisid praktilised arendavad programmid mudilastele. Üks grupp lõi programmi “Amps troopikast” ning teine põneva mängu "Pildijaht". ELU projekti juhendajad on prof. ja vanemteadur Tiiu Koff ja ökoloogia-brüoloogia lektor Elle Rajandu.

Palm

T

allinna Botaanikaeda on esmakordselt loodud spetsiaalne programm eelkooliealistele lastele - “Amps troopikast”. Troopikamajas toimuva haridusprogrammi raames tutvutakse taimedega, millega laps argipäevas pidevalt enda teadmata kokku puutub. Giidi juhendatud programmis saab osaleda terve lasteaiarühm, kestvus 1 tund.

Mudilased%20botaanikaaias_0.png

“Amps troopikast” haridusprogrammis loob laps erinevaid meeli kasutades seoseid tuttava ja veel tundmatu vahel. Botaanikaaia troopikas saab teada, millistelt taimedelt saadakse vilju argipäevase toidu ja joogi tarbeks. Programmi kestel selgub, millisest taimest valmistatakse šokolaadi, aga ka see, milline näeb välja riisitaim, kelle seemnetest tehakse putru või sušit. Mängides luuakse analoogilisi seoseid viie eksootilise taimega. 

"Projektis osalemine on andnud meeskonnatöö kogemuse, kus kõik osalised olid üksteise suhtes toetavad, innustavad ja mõistvad. Koostatud materjalid on aktiivse suhtlus-koostöö tulemused, sest kõik mõtted, sõnastused ja tekstid arutatakse ühises vestluses läbi. Üksmeelt grupitöös on ehk soodustanud see, et grupiliikmed töötavad valdavalt lastega ja me mõistame nende huve üheselt," kommenteeris üks programmi loojatest TLÜ sotsiaaltöö tudeng Piret Josing-Liivoja. 

Lisaks valmistasid teise ELU rühma tudengid botaanikaaiale uue põneva mängu "Pildijaht". Mäng on mõeldud koolieelikutele, kes saavad mängu käigus teha ringi peale kogu kasvuhoone alale. Mida "Pildijaht" endas täpsemalt kujutab? Mängu eesmärgiks on leida piltide peal olevad taimed kaardi järgi ülesse Botaanikaaia kasvuhoonetest. Leitud taimede juurest tuleb õigele pildile kirjutada ka õige number. Mängu lõpus saavad lapsed numbreid järjestades kokku panna sõna. 

Võimalikud teemad, mille raames retk lasteaiast Tallinna botaanikaaia kasvuhoonetesse ette võtta, on näiteks järgmised: viljad meie toidulaual, troopiline elukeskkond, lemmiktoidud, keskkonnahoid, maiustamine, Tallinna vaatamisväärsused, kodulinn/kodukant, emadepäev/isadepäev jne.

Programm ja pildimäng valmis Tallinna Botaanikaaia ja Tallinna Ülikooli ELU projekti koostöös (ELU projekt).

Lisainfo Tallinna Botaanikaaia kodulehel.

Tudengid käisid rääkimas ka Vikerraadios.


Projekti "Amps troopikast" meeskond koosnes seitsmest tudengist: Piret Josing-Liivoja (Sotsiaaltöö), Silja Järve (Alushariduse pedagoog), Tiina Kand (Klassiõpetaja), Elerin Kaselt (Klassiõpetaja), Eneli Kilu (Noorsootöö), Larissa Lantrat (Alushariduse pedagoog), Sigrid Tammiste (Kunstiteraapiad). 

Projekti "Pildijaht" meeskond koosnes tudengist seitsmest tudengist: Grete Õunapuu (informaatika, digitaalne meedia), Mia Eisler (informaatika, digitaalne meedia), Greete Soon (organisatsioonikäitumine), Moonika Väkram (sotsiaaltöö), Riin Kruus (kehakultuur), Riho Noormets (informaatika) ja Katrina Oja (koreograafia).


TALLINNA%20BOTAANIKAAED%20KUTSUB_.png