Seminar

Seminaride sari klassiõpetajale: „Teaduse rakendamine klassiruumis“

Klassiõpetaja professionaalset arengut toetavad seminarid toovad kokku algõpetuse valdkonna teadlased ja ärksad klassiõpetajad üle Eesti. Õppejõudude juhendamisel loome ühtse ja sõbraliku õpikeskkonna, kus teadus ja praktika põimuvad ning tegevõpetajad saavad uue teadmise kaudu tuge oma karjääri edendamisel ja tulevikusihtide seadmisel.

-

Registreeru klassiõpetajate seminaride sarjale: "Teaduse rakendamine klassiruumis"

Klassiõpetajate seminar

CAPTCHA

Lisa kalendrisse

iCal calendar

Sügisest kevadeni kestvate seminaride käigus kujuneb kokkuhoidev õpikogukond, kus süveneme algõpetuse värskeimatesse teadustulemustesse ja arutame nende rakendusvõimalusi igapäevases koolielus. Õpikogukonna tegevused on vormitud ka täiendõppe õppekavaks (3 EAP), et toetada klassiõpetajaid karjäärimudel järgmistele astmetele liikumisel. 

pilt

Kuidas toimub?

  • Seminarid toimuvad kord kuus novembrist juunini kell 15.00 –17.30 Tallinna Ülikoolis.
  • Osalejatelt oodatakse aktiivset kaasamõtlemist ja oma kogemuste jagamist. Seminaride vahel katsetavad osalejad seminaridel käsitletud teemasid ja lähenemisi oma klassis ning koostavad kaks lühianalüüsi – ühe vaheseminariks ja teise lõpuseminariks. Mõlemas seminaris jagatakse oma kogemusi, tuues esile nii õnnestumisi kui ka kitsaskohti.

Miks osaleda? 

  • Süveneme teemadesse, mis on klassiõpetaja mitmekesises töös olulised.
  • Õpikogukond pakub tuge tööalases arengus ning võimalust laiendada kogenud kolleegide võrgustikku. 
  • Tõlgime uusima rahvusvahelise tippteadmise praktika keelde - igal kohtumisel jagab ülikooli õppejõud oma uurimisvaldkonna tulemusi ning koos analüüsitakse selle teadmise rakendamise võimalusi koolielus.
  • Koolituse läbinu saab Tallinna Ülikooli täiendõppe tunnistuse, mida on võimalik kasutada professionaalse arengu tõendamisel. 

Keda ootame?

Ootame ärksaid ja kogenud kvalifikatsiooniga klassiõpetajaid, kes soovivad oma kutsealast taset tõsta, teadmisi teaduspõhiselt süvendada ning anda oma panuse algõpetuse valdkonna arengusse.

Millal toimub?

Esimene seminar leiab aset juba 11. novembril. 
Kohtade arv on piiratud. Registreeri oma osalus hiljemalt 28. oktoobriks! 

Registreeru siin 

Osalustasu

Sümboolne osalustasu 125 eurot katab osa seminaride korralduskuludest ning aitab tagada kvaliteetse õpikogemuse kõigile osalejatele. 

Seminaride ajakava ja teemad

Aeg          Seminari pealkiri

Õppejõud

 

 

 

11.11

15-17.30

Uurimuslik õpe: teaduspõhine tee loodusõpetuse elavdamiseks
Loodusõpetus võib olla nii faktide omandamine kui ka põnev avastusretk. Seminaris uurime, kuidas rakendada uurimuslikku õpet nii, et see toetaks õpilaste tulevikuoskuste arengut ja aitaks saavutada aine eesmärke.

Inge Timoštšuk, algõpetuse professor, PhD

10.12

15-17.30

Kultuuripimedus või kultuuritundlikkus – õpetaja valikud mitmekultuurilises klassis
Uussisserändajate õpetamine võib tunduda õpetajale hirmutav ja põhjustada ebakindlust – teistsugune keel, kultuur ja harjumused võivad kaasa tuua palju küsimusi. Samas on kooli ülesanne leida viis, kuidas iga laps tunneks end kaasatu ja väärtustatuna. Seminaris analüüsime, millised on õpetajate suurimad väljakutsed mitmekultuurilises klassis, milliseid toetavaid lähenemisi saab kasutada ning kuidas kujundada kultuuritundlikku koolikultuuri.

Maiki Vanahans, alushariduse nooremlektor (Tartu Ülikool), Tuleviku Lasteaia direktor, PhD 
 

14.01

15-17.30

Õpilaste hääl ja vastutustundlik tegutsemine – õppija agentsus
Üks kooli põhieesmärke on aidata õpilastel kasvada isiksusteks, kes suudavad end teostada erinevates rollides – perekonnas, tööl ja ühiskonnas. Selle eelduseks on õpilase võimekus rakendada oma teadmisi ja oskusi vastutustundlikult erinevates olukordades. Teaduskirjanduses nimetatakse seda agentsuseks – õppija võimeks ja valmisolekuks oma elu kujundada ning ühiskonda panustada.

Seminaris analüüsime, millised on õpetaja võimalused õppija agentsuse toetamiseks igapäevases õppeprotsessis. 

Kaidi Nurmik, nooremteadur ja doktorant, MA

4.02

kl 16.30-18.00
(Zoom)!

Vaheseminar Zoomis: kogemuste jagamine ja praktiline analüüs
Vaheseminaris võtame kokku kolme esimese kohtumise teemad ja nende rakendamise kogemused koolielus – millised on olnud õnnestumised ning millised väljakutsed on esile kerkinud. Kogemusi analüüsime õppejõudude toel, otsides lahendusi ja uusi võimalusi.

Kõik seminaride sarja õppejõud 

18.02

kl 15-17.30

Õpimotivatsiooni toetamine: vabaduse võimaldamine selge juhendamise raamides
Kuidas toetada õpilaste motivatsiooni nii, et nad tunneksid õppimises valiku- ja tegevusvabadust, kuid samas  liiguksid edasi selgetes raamides ja õpetaja juhendamisel? Seminaris vaatleme teaduspõhiseid lähenemisi, mis aitavad mõtestatult tasakaalustada vabadust tunni struktuuris. Arutleme koos, kuidas neid võtteid igapäevases õppetöös rakendada nii, et õpilased oleksid motiveeritud ja õpetaja tunneks end kindlalt.

Anne-Mai Näkk, haridusteaduste instituudi külalislektor, klassiõpetaja Hollandi Waldorfkoolis Kleurenbos (e.k. Värvide mets), PhD

11.03

15-17.30

Loovus ja üldpädevused kunstiõppes: kas eraldiseisvad või ühilduvad maailmad? 
Kuidas kujundada kunstiõpetuse aine nii, et see toetaks õpilaste loovust ja aitaks saavutada ka õppekava laiemad eesmärgid? Seminaris uurime, kuidas siduda üldpädevused igapäevase õppetööga ning kavandada õppeteemasid, mis loovad tervikliku ja sisuka õppeprotsessi.

Helen Arov, kunstide didaktika nooremlektor ja doktorant, Kadrioru Saksa Gümnaasiumi kunstiõpetaja, MA

8.04

15-17.30

Õppekäikude korraldamise võimalused ja kitsaskohad muusemihariduse näitel
Kuidas muuta õppekäigud tõeliselt väärtuslikuks kogemuseks? Seminaris arutleme, miks tasub klassiõpetajatel teha koostööd muuseumihariduse juhendajatega, milliseid võimalusi see loob ning millised on enamlevinud takistused. Analüüsime, kuidas muuta tõhusamaks koostööd kooliväliste partneritega, ning jagame ja mõtestame osalejate kogemusi õppekäikudest.

Helene Uppin, loodusainete külalislektor ja doktorant, Eesti Meremuuseumi haridustöö kuraator, MA

6.05

15-17.30

Teaduskirjaoskus klassiõpetaja töös
Õpetajalt oodatakse üha enam teaduspõhist ja reflekteeritud tegutsemist. Seminaris uurime, kuidas teaduskirjaoskus ja uurimispädevus tõsta õpetaja professionaalset enesekindlust ning kuidas neid teadmisi saab rakendada igapäevases klassiruumis.

Maile Käsper, õpetajahariduse lektor, PhD 

8.06

kl 15-18

Kokkuvõttev lõpuseminar: kogemuste jagamine ja kursuse lõpetamine
Sarja viimases seminaris võtame kokku nelja eelmise kohtumise teemad ja nende rakendamise kogemused koolielus. Arutleme ühiselt, milliseid muutusi ja arenguvõimalusi seminaridesari osalejatele pakkus ning kuidas saadud teadmisi "pärisellu" edasi kanda.

Lõpetuseks tähistame kursuse lõppu pidulikumas meeleolus.

Kõik õppejõud 

Kasuta võimalust osaleda koos ülikooli teadlaste ja õppejõududega õpikogukonna töös, mis viib sinu professionaalsed teadmised uuele tasemele!

Lisainfo: Kaidi Nurmik, kaidi.nurmik@tlu.ee