Digiblogi

Madis Loorents toetub matemaatikale nii töö- kui eraelus

Matemaatika eriala vilistlane ja Keila Kooli matemaatikaõpetaja Madis Loorents ootab põnevusega, mida erialane tulevik talle pakub. Ta leiab, et ei ole kaugeltki veel kõikidest võimalustest kinni haarata jõudnud, mida matemaatika haridus võimaldab.

matemaatika vilistlane Madis Loorents

Tema sõnul on palju võimalusi, mida peale matemaatika eriala lõpetamist teha – alates müügimehe ametist ja personali erialadest kuni videomängude loomiseni. „Alati ei pea valima erialasid, mis nõuavad kindlasti matemaatikat, finantsarvestust või majandust,“ sõnas Loorents.

Madis Loorents valis matemaatika eriala seetõttu, et mitmed suunad, millega ta soovis tegeleda, näiteks programmeerimine ja finantsarvestus, toetusid matemaatikale. „Lisaks sellele oli matemaatika selline eriala, kus ei olnud vaja lõpmatuseni esseesid ja referaate teha, selle asemel tuli aga miljoneid ülesandeid lahendada, mis oli meeldiv,“ meenutas Loorents.

„Tegelen ka muusikaloomingu ja kitarrimänguga, kus on minu arvates suureks kasuks tulnud matemaatiline mõtlemine – see rikastab fantaasiat,“ selgitas Madis Loorents.

Oma kogemuse põhjal võib ta öelda, et õpingute ajal oli matemaatika osakond väga kokkuhoidev ja moodustus lausa väikene kommuun, kus tekkisid sõprussuhted ja koostöövõimalused, mis on tänini säilinud ja veelgi rohkem uusi võimalusi pakkunud. 

„Erialased baasteadmised sain täpselt nii head kui palju viitsisin ise süveneda ja õppida,“ muigas Loorents. Ta tõi välja, et on siiani neid teadmisi saanud rakendada – peamiselt siis, kui mõni tuttav vajab abi kodutööde tegemisel. Ta aitab hea meelega ainetega nagu matemaatiline analüüs, algebra, lineaaralgebra, planeerimine, arvuteooria, mis on tema jaoks endiselt lihtsasti mõistetavad.

Kuid enim on matemaatiliste mõttemustrite ja mõtteeksperimentide kasutamise oskus tulnud talle kasuks nii era- kui ka tööelus. Ta näeb selget seost, kuidas need oskused aitavad tajuda suuremat pilti ja näha üksikuid sündmuste ahelaid ühe tervikliku pildina. „Tegelen ka muusikaloomingu ja kitarrimänguga, kus on minu arvates suureks kasuks tulnud matemaatiline mõtlemine – see rikastab fantaasiat,“ selgitas matemaatika eriala vilistlane.

„Soovitan matemaatika eriala õppida seetõttu, et see annab adekvaatse pildi, mis matemaatika maailmas toimub ning loob aluse ametitele, mida tulevikus on kindlasti vaja,“ oli ta kindel. Madis Loorents lisas, et matemaatikaga igapäevaselt elatist teeniv inimene on väga õnnelik ja igal juhul keskmisest edukam inimene.

*Artikkel on valminud koostöös erialasid lõimiva uuenduse projekti "Detektiivist toimetajani" meeskonnaga.