Haridusblogi

Kuidas õpilased tegelikult grupitöö ajal õpivad?

Kujutlegem 30 õpilasega klassiruumi, kus õpetajal on keeruline samaaegselt jälgida seitset 4-liikmelist gruppi. See tähendab, et õpetajal ei ole kindlat ülevaadet sellest, millega õpilased grupitööde ajal tegelevad ja kuidas õpivad. Tehnoloogiaga toetatud õpe võib olla üks viis, kuidas grupitöödes laste õppimist tõhustada.

grupitöö koolis

Tänapäeval seisame silmitsi probleemidega, mille lahendamiseks on vajalik omandada koostööoskuseid ning oskusi lahendada probleeme meeskonnas. Koolis just grupitööd tehes saab neid oskusi väga hästi õppida ja lihvida.

Meil on tehnoloogia abil võimalik jälgida oma pulssi, vererõhku, unerütme, et saada teavet oma tervise kohta. Kujutlegem, et me saaksime kasutada sarnast analüütikat – õpianalüütikat, et jälgida klassis toimuvat ja seeläbi tõhustada õppimist.

Tallinna Ülikooli tehnoloogiaga toetatud õppimise ja õpetamise uurimise labor EDUSPACE annabki turvalise võimaluse õpetajatele koostöös teadlaste ja õpianalüütikaseadme CoTrackiga neid võimalusi avastada.

"Õpetaja jaoks on CoTrack tehnoloogiline assistent, mis mitte ei asenda, vaid võimendab õpetaja intelligentsust."

Reet Kasepalu, HTI nooremteadur

Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi nooremteaduri Reet Kasepalu doktoritöös uuritavates õpianalüütika testrühmades on õpilaste jaoks olnud põnev näha oma panust grupitöösse ning CoTrackil on olnud isegi motiveeriv mõju õppimisele. "Õpetaja jaoks on CoTrack tehnoloogiline assistent, mis mitte ei asenda, vaid võimendab õpetaja intelligentsust," usub Reet.

„Kui õpetaja teab, millega õpilased klassiruumis tegelevad ja kuidas õpivad, siis on õpetajal võimalik kergesti sekkuda ning pakkuda välja lahendusstrateegiaid,“ kirjeldab Reet Kasepalu oma doktoritöö arendusuuringus valminud õpianalüütika seadet.

Vaata lähemalt videost ja tutvu ka TLÜ tehnoloogiaga toetatud õppimise ja õpetamise labori EDUSPACE võimalustega, mis pakub uurimiseks mitmekülgset ja kaasaegset keskkonda ja võimalusi.