Haridusblogi

Ghana õppejõud külastasid Tallinna Ülikooli, et õppida digitehnoloogia lõimimist haridusse

2.–6. septembrini külastasid projekti “Building Capacity for Online Tuition in Ghana” (GOT) raames Tallinna Ülikooli haridusteaduste ja digitehnoloogiate instituute neli õppejõudu Ghana kahest ülikoolist: University of Cape Coast (UCC) ja University Education Winneba (UEW).

GOT projekti visiit

GOT projekti eesmärk on koostöös Tampere Ülikooliga välja töötada digitaalse hariduse arenduskava, mis hõlmab õppesüsteemi ja koolitusi, aidates Ghana kõrgharidusmaastikul kaasa õpetajate arengule ning luues ja rakendades ellu neile sobiv strateegia ning regulatsioonid. 

Nädala jooksul jagasid mitmed Tallinna ülikooli professorid ja õppejõud oma kogemusi ja nippe seoses digitehnoloogia kasutamisega õppetöös ning külalistele anti muu hulgas põhjalik ülevaade haridustehnoloogia ja elukestva õppe uutest suundumustest. Lisaks arutleti haridustehnoloogia lõimimise võimaluste üle õppetöös ning viidi läbi mitmeid praktilisi töötubasid, kus osalejad said jagada kogemusi ja kavandada personaalseid digitaalseid õpetamispraktikaid.

Olulise osa moodustasid ka arutelud elukestva õppe ning kogukondade kaasamise üle haridusprotsessides. Erilist tähelepanu pöörati kodanikuühiskonna kaasamisele ja teaduse populariseerimisele läbi uute tehnoloogiliste lahenduste. Lisaks toimusid töötoad, kus käsitleti tehisintellekti ja robotite rolli hariduses ning nende rakendamise võimalusi õppetöös.

Nädala lõpus said Ghana õppejõud süvendada oma teadmisi praktilistes töötubades ning vaadata, kuidas haridustehnoloogiat ja innovatsiooni rakendatakse Eesti koolisüsteemis. Üritus lõppes osalejate omavahelise arutelu ja tulevaste plaanide seadmisega, et luua alus edasisteks sammudeks digitaalsete õpetamisvõtete juurutamisel.

Ghana ülikoolidest osalesid seekordsel visiidil Japhet Osiakwan (matemaatika ja IKT hariduse õppejõud, Cape Coasti Ülikool), kes on spetsialiseerunud matemaatika õpetamisele ja õpetajakoolitusele; Stephen Osei Akyiaw (strateegilise kommunikatsiooni vanemlektor, Winneba Haridusülikool), kes on ekspert graafilise disaini, reklaami ja ettevõtluse alal ning on ühtlasi doktorant; Dr. Nelly Abaidoo (vanemlektor, Cape Coasti Ülikool), kes on spetsialiseerunud haridustehnoloogiale ja e-õppele; ja Peter Akayuure (matemaatika hariduse dotsent, Winneba Haridusülikool), kes on spetsialiseerunud digitehnoloogiate integreerimisele matemaatikaõpetuses ning e-õppe hindamismudelitele.

Tallinna Ülikoolist olid visiidiga seotud haridusteaduste instituudist direktor Tiia Õun, projektide koordinaator Evelyn Grünberg, täiskasvanuhariduse ja mitteformaalõppe professor Kai Pata, õpperobootika vanemteadur Janika Leoste, nooremteadur Aalo Banko, nooremteadur Andrea Annus ning digitehnoloogiate instituudist direktor Peeter Normak, teadur James Sunney Quaicoe, matemaatika ja informaatika didaktika professor Mart Laanpere, digipöörde sihtrahastusega professor Merja Bauters, õpianalüütika külalisteadur Merike Saar, haridustehnoloogia dotsent Hans Põldoja ja  IT-tehnik Ragnar Pääslane.

Kolmas ja projektis ühtlasi viimane grupp Ghana õppejõude külastab Tallinna Ülikooli oktoobri viimasel nädalal 2024. aastal. Esimene grupp väisas ülikooli 9.–12. aprillil.


logologo

Projekti rahastab Euroopa Komisjon Erasmus "Capacity building in the field of higher education" programm.