Loodusblogi

Katrin Soidra-Zujev: koolitusjuhi töö on pidevas muutuses

TLÜ loodus- ja terviseteaduste instituudi täiendusõppe koolitusjuht Katrin Soidra-Zujevil täitus juulikuu alguses Tallinna Ülikooli töötama tulemisest kümme aastat. Tegime temaga intervjuu, et uurida, kuidas ta ülikooli tööle sattus ning kuidas on tema töö aja jooksul muutunud.

Katrin Soidra-Zujev koolitusjuht tallinna ülikool

Kuidas sattusid ülikooli tööle?

Ülikooli tõi mind kolleeg Reeda Tuula-Fjodorov. Kuna ta otsustas jääda emapuhkusele, siis oli talle asendust vaja, seega alustasin TLÜ-s tema ainete andmisega. Sellele eelnesid pikad ja meeldivad koosistumised koos Reedaga, kus ta mulle kõiki oma teadmisi jagas, et saaksin ained läbiviidud. Lisaks ainete andmisele ja lõputööde juhendamisele hakkasin ma vaikselt täiendkoolitusi välja töötama ja pakkuma, mis osutusid edukaks. Sellel ajal veel spordi- ja terviseteaduste instituudi nimel all töötav instituut sai ülikooli struktuurist esimeseks, mis tekitas instituudile koolitusjuhi ametikoha juurde ning sellest algaski minu koolitusjuhi teekond ülikoolis.

Kuidas näeb välja Su praegune tööpäev?

Palju on uute ideede genereerimist koostöös koolitajatega, ehk selline loominguline töö. Eks palju peab ka lugema ja kuulama erinevaid esitlusi, et saada väljundid koolitusteemade leidmiseks. Teine pool tööst on selline tehniline õppekavade koostamine, aegade ja kohtade planeerimine, tegevuse turundamine ning siis lõpuks pakutud koolituse elluviimine. Viimane on ehk selline kirss tordil, kus suhtled otse osalejatega, valmistad ette toimuvat koolitust ja muretsed, kas koolitajal on ikka kõik olemas ning et ta oleks õigel ajal õiges kohas. Ja kui koolitus läbi, siis osa tööst on ka õnnelik pingelangus ja hea õnnestumistunne tehtud tööst. Viimase ajastu COVIDist tulenevalt on ka teisi väljakutsed, näiteks kuidas varem füüsilises ruumis toimunud tegevused viia veebi, julgustada koolitajaid veebikeskkonnaga kohanema ning arutleda, kuidas veebi kaudu olla kaasav ning atraktiivset koolitust pakkuda.

Kas midagi on 10 töötatud aasta jooksul ülikoolis muutund?

Ikka on muutunud. Toimunud on struktuurimuudatused, kolimine ühest majast teise ning kiire kohanemine muutuva süsteemiuuendusega. Koolitusjuhi töö on pidevas muutuses, tulevad ikka uued põnevad teemad ja koolitajad.

Mis sellest viimasest 10 aastast Sulle kõige eredamalt meelde on jäänud?

Meenub üks lühiloeng, kus 1,5 tunnise ettenähtud loengu suutis koolitaja 15 minutiga ära teha. Ülejäänud aja lootis ta sisustada küsimuste ja vastuste vooruga. Aga kuulajaid oli saalis pea 120, kes olid harjunud ikka enne teoreetilist käsitlust kuulama ning peale seda alles küsimusi esitama. Peale seda loengut teen alati veel põhjalikumat eeltööd lektoritega, veendumaks, et nad saavad aru tegevusele püsitatud eesmärkidest ja ootustest. 

Mis teeb ülikoolist Sinu jaoks atraktiivse tööandja?

Just see vabadus oma tööd ise organiseerida ja planeerida. Samas on siin ka veel palju huvitavaid inimesi oma huvitavate teemadega, kellega koostöös koolitusi välja töötada ja pakkuda. Töö planeerimisel uute ideede ja teemade osas piiranguid pigem pole, ainult vahel jääb olemasolevatesse töödesse ning rutiini kinni ja ei suuda mõelda suurelt ning raamidest välja.

 

Vaata, millistel koolitustel on võimalik LTI-s osaleda SIIT