DTI 2019. aasta parimad õppejõud on Kairit Tammets, Jüri Kurvits ja Inga Petuhhov

Tallinna Ülikoolil jagab iga uue aasta alguses möödunud aasta parimate õppejõudude ja juhendajate tiitleid. Tutvu 2019. aasta Digitehnoloogiate instituudi parimate õppejõududega.

DTI

„Olen töötanud TLÜs umbes 14 aastat ning iseloomustaksin seda aega sõnapaariga „usalduslik vabadus“. See on andnud meile kõigile võimaluse ise kasvada, aga üheskoos ka meie keskust üles ehitada interdistsiplinaarseks tunnustatud uurimisrühmaks. Seda vabadust ja usaldust hindan ma kõige rohkem.“ 

Kairit Tammets

Juhataja, haridustehnoloogia vanemteadur
Kairit Tammets

kairit%20tammets.jpg

Kuidas kirjeldaksite ideaalset õppejõudu?

Ideaalset õppejõudu ilmselt pole, aga väga hea õppejõud inspireerib, põimib omavahel oma valdkonna teadmised ja praktilised näited elust ning ehitab õppetöö üles nii, et tudengid püüavad rohkem ja ületavad ennast. Ma ei tea, kuidas neid asju alati ellu viia, aga need on märksõnad, mida ise olen hinnanud õppejõududes. Püüan neid ka ise arvesse võtta, kui üliõpilastega koos kasvan.

Kas õppejõud peab oma teaduslikku teadmist ja isiklikku arvamust lahus hoidma?

Ma sõnastan selle pigem nii, et minu kogemuste põhjal on teadusliku teadmise ja isiklike kogemuste põimimine alati parem, kui vaid teadusliku teadmise edasi andmine. Samas on oma isikliku arvamuse esitamiseks olemas sobivad ajad ja kohad.

Kes on Teid õppejõuks saamise teekonnal mõjutanud?

Pean tunnistama, et viimati soovisin õpetajaks saada umbes 25 aastat tagasi, kuid teadlikku plaani saada õppejõuks ei ole mul olnud. Ka teadlaseks olen kasvanud oma töö kaudu kuidagi loomulikult ja just töö on viinud mind üliõpilaste ja nende juhendamiseni. Kogemustega kolleege, kes mind selles protsessis on mõjutanud, on väga palju - õpin mitmelt Digitehnoloogiate ja Haridusteaduste instituudi kolleegidelt kogu aeg midagi juurde. Samas pean tunnistama, et üsna palju on mind mõjutanud pigem vastupidised sõnumid, stiilis „vara veel“ , mis on olnud tihti käivitavaks jõuks.

Mida hindate Tallinna Ülikoolis enim?

Olen töötanud TLÜs umbes 14 aastat ning iseloomustaksin seda aega sõnapaariga „usalduslik vabadus”. Oleme saanud oma uurimisrühmaga teha seda, mida peame oluliseks, kuhu näeme, et liiguvad ülejäänud maailma uurimistrendid ja mis on olulised Eesti haridusmaastikul. See on andnud meile kõigile võimaluse ise kasvada, aga üheskoos ka meie keskust üles ehitada interdistsiplinaarseks tunnustatud uurimisrühmaks. Seda vabadust ja usaldust hindan ma kõige rohkem. 

Milline on kõige meeldejäävam mälestus Tallinna Ülikoolis 2019. aastal?

Tegemist on eelkõige isikliku mälestuse ja saavutusega, mis on oluliselt mõjutanud minu tööalaseid tegemisi. Nimelt lõpetasin eripedagoogika BA õppekava 2019. aastal, kus asusin õppima mitte tööalasest vajadusest, aga mis on avardanud minu maailmapilti nii haridustehnoloogia vanemteaduri, teaduskeskuse juhataja kui ka õppejõuna - tunnen, et üks tükk oli minu puslest puudu. Samuti hindan viimast vägagi rasket semestrit ülikoolis üliõpilasena meeldejääva mälestusena. Sellega annan ka sõnumi, et kunagi pole hilja midagi õppida ning elukestev õpe on olemas ja enesearendamise võimalusi on ka peale doktorikraadi omandamist.


„Tallinna Ülikoolis hindan enim koostööd kolleegidega. Mul on tõesti ägedad kolleegid, kellega koos suuri asju teha! Mainimata ei saa jätta särasilmseid tudengeid!“

Lektor Jüri Kurvits

Matemaatika didaktika lektor 
Jüri Kurvits

J%C3%BCri%20Kurvits.JPG

Kuidas kirjeldaksite ideaalset õppejõudu?

Ideaalne õppejõud on muutuv, pidevalt õppiv, paindlik, tunneb iseennast ning tegeleb enda arendamisega ka väljaspool professionaalset valdkonda. Ta teeb oma tööd kirega ning usub, et iga tudengi võimekus ja õppimisvõime on arendatavad. Ta mõistab elu ja nalja.

Kas õppejõud peab oma teaduslikku teadmist ja isiklikku arvamust lahus hoidma?

Minu isiklik arvamus on teaduspõhine. 

Kes on Teid õppejõuks saamise teekonnal mõjutanud?

Minu õppejõuks saamise teel on olnud väga palju inimesi, kes on mind toetanud, julgustanud ning loonud soodsa arenemiskeskkonna. Matemaatika didaktika juurde sattusin aga tänu minu kolleeg Madis Lepikule. See, kui suure kirega ta tegeleb matemaatika didaktikaga, on mind alati köitnud. Madise professionaalsus on imestamistväärt. Kindlasti pean mainima abikaasa Marina Kurvitsat, kellega õpetan praegu mitmeid metoodika aineid ning viime läbi õpetajate täiendkoolitusi. Tänu Marinale on mitmed tuntud teooriad minu peas võtnud väga konkreetse vormi ning olen suutnud neid viia praktikasse.

Mida hindate Tallinna Ülikoolis enim?​​​​​​​

Tallinna Ülikoolis hindan enim koostööd kolleegidega. Mul on tõesti ägedad kolleegid, kellega koos suuri asju teha! Mainimata ei saa jätta särasilmsed tudengid!

Milline on kõige meeldejäävam mälestus Tallinna Ülikoolis 2019. aastal?​​​​​​​

Jõudsin koostöös kolleegidega uuele tasemele!