Veebipõhise kontaktõppe ABC (4. osa): Õppijate soovitused õppejõule veebipõhiseks kontaktõppeks
Veebipõhine kontaktõppe ABC on praktiline abimees e-õppe läbiviimisel. Avaldame järgmise kümne nädala jooksul iga nädal ühe juhendmaterjali, mis aitab tõhusalt ja läbimõeldult korraldada veebiseminare ning e-õpet. Materjali koostab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi elukestva ja mitteformaalõppe suuna õppejõud koostöös EDUSPACE tehnoloogiaga toetatud õppimise ja õpetamise uurimise labori meeskonnaga.

Õppejõu mõju õppijale
- Õppejõud soovivad kohtumise alguses häälestada nii iseennast kui ka õppijaid. Mõelge häälestuse eesmärgid hästi läbi – liiga pikk häälestusaeg (eriti korduval kohtumisel) väsitab õppijat ja kulutab liigselt aega.
- Veebikeskkonnas võite õppejõuna mõjuda intensiivselt, isegi domineerivalt. Selle vältimiseks mitmekesistage loenguid näiteks õppijate arutelude ja rühmatöödega.
- Julgege teha vigu. Veebikeskkondades õpetades tekib alati ootamatusi. Õppijad tunnustavad teid püüdluse eest õpetada loovalt ja õppijat toetavalt.
Õppejõu ekraan
- Õppejõu intensiivsust mõjutab õppejõu kaugus ekraanist. Hoidke ekraanil distantsi. Mitme kaamera kasutamisega loote võimaluse ennast vahepeal teise nurga alt näidata.
- Pöörake tähelepanu ka teie taga olevale taustale. Akadeemiline taust loob turvatunnet. Liikumine taustal hajutab tähelepanu. Virtuaaltaustaks valitud puhkuse pilt võib viia mõtte õppimisest eemale.
- Jälgige, et teie kaamera on stabiilsel alusel, nt statiiv. Kaamera liikumine teeb pildi raskesti jälgitavaks ning võib tekitada vaatajal pearinglust.
Õppija usaldamine
- Olge paindlikud nii tegevuste kui ka iseseisvate tööde tähtaegade osas, pakkuge alternatiivseid lahendusi.
- Usaldage õppijaid leidma sobivaid lahendusi iseseisvate tööde osas – õppijad on valmis seda usaldust targalt kasutama.
- Mõelge, millist osa kohtumisest salvestate ja miks. Salvestage ainult need osad, kus õpetatakse-õpitakse uut ja selgitatakse ülesandeid. See säästab järelevaatajate aega ning aitab paremini kohtumise sisu mõista.
Tutvu lisaks:
- Veebipõhise kontaktõppe ABC I osa
- Veebipõhise kontaktõppe ABC II osa. Kontakti loomine, häälestamine ja kaasamine
- Veebipõhise kontaktõppe ABC III osa. Õppijate tagasiside, õppejõu areng, koosõpetamine
- Veebipõhise kontaktõppe ABC IV osa. Õppijate soovitused õppejõule veebipõhiseks kontaktõppeks
- Veebipõhise kontaktõppe ABC V osa. Rühmatöö
Vaata ka samal teemal e-seminare:
- Ettevalmistus ja kohtumise avamine (1. osa)
- Kontakti loomine, häälestamine ja kaasamine (2. osa)
- Õppijate tagasiside, õppejõu areng, koosõpetamine (3. osa)
- Õppijate soovitused õppejõule veebipõhiseks kontaktõppeks (4. osa)
- Rühmatöö (5. osa)
Lisalugemiseks:
Tule jaga oma kogemust e-seminaril “Veebipõhise kontaktõppe ABC”, mis toimub kolmapäeviti kell 15–16 Zoomis (kuni 27. maini).