Üleülikoolilised ained
Üldpädevuste kujunemist ja õpingute läbimiseks vajalike laiemate teadmiste ning oskuste omandamist toetavad õppeained.
BAKALAUREUS
Bakalaureuse üliõpilastel on kohustus läbida üleülikooliliselt kolm õppeainet.
Valdkonnapõhine üldpädevuste kujunemist toetav aine
Instituutide õppeained:
BFM
FKI6002.FK Õppimine kommunikatsiooni- ja loomevaldkonnas I
FKI6003.FK Õppimine kommunikatsiooni- ja loomevaldkonnas II
DTI
DTI6001.DT Õppimine kõrgkoolis
HK
HKI5080.HK Õppimine kõrgkoolis
HTI
KAI6011.HR Õppimine kõrgkoolis
TÜHI
ÜTI
YKI6001.YK Õppimine kõrgkoolis
LTI
LTI6004.LT Akadeemilised õpioskused ja sissejuhatus fookusvaldkonda
Üldaine
Instituutide ained:
BFM
HIK6082.HT Kriitiline mõtlemine
PSP6066.LT Üld- ja sotsiaalpsühholoogia
RAS6010.YK Ühiskonna uurimine ja analüüs
DTI
DTI6003.DT Andmepõhine otsustamine
HK
PSP6066.LT Üld- ja sotsiaalpsühholoogia
HTI
HIK6082.HT Kriitiline mõtlemine
PSP6066.LT Üld- ja sotsiaalpsühholoogia
RAS6010.YK Ühiskonna uurimine ja analüüs
TÜHI
HIK6082.HT Kriitiline mõtlemine
RAS6010.YK Ühiskonna uurimine ja analüüs
ÜTI
HIK6082.HT Kriitiline mõtlemine
PSP6066.LT Üld- ja sotsiaalpsühholoogia
RAS6010.YK Ühiskonna uurimine ja analüüs
LTI
MAGISTER
Magistrantidel on üleülikooliliselt võimalik valida kahe erineva õppeaine vahel.
HÜPE (Homsed üldpädevused eluks)
HÜPE on üleülikooliline valikaine, mille eesmärgiks on arendada üliõpilaste eluks vajalikke üldpädevusi ehk aine- ja valdkonnaüleseid pädevusi, mis on olulised inimeseks ja kodanikuks olemisel. See on kogum inimese teadmistest, oskustest, hoiakutest ning valmisolekust neid kõiki rakendada.
2024/25 õa kevadsemestril pakutavad üldpädevusi arendavad õppeained:
Õppeaine | Kirjeldus |
---|---|
Tähelepanuväärse osa vaimsest tervisest ja heaolust määravad ära tegurid, mis ei ole üldse seotud tervishoiuvaldkonnaga. Geenid ja teenused on kahtlemata olulised, kuid tervena elamiseks on oluliselt kaalukamad igapäevasest elukeskkonnast ja eluviisist tulenevad mõjutegurid. Oluline on märgata inimeste haavatavust ning mõjutegurite eelmängu probleemide kujunemisele või süvenemisele. Vaimse heaolu toetamist saab alustada elukeskkonna kohandamise ja (enese)abi võimaluste laiendamisega ning sellele ongi suunatud käesoleva kursuse põhifookus. | |
YID7015.YM Praktiline keskkonnaalane kirjaoskus | Sind huvitavad keskkonnateemad, aga teadmisi napib? Soovid olla hea keskkonnateemade õpetaja, aga tahaksid saada värskeid ideid, kuidas lisaks faktiteadmistele anda edasi ka praktilisi oskusi? Tahaksid paremini orienteeruda keskkonnateabe maailmas? – Siis on praktilise keskkonnakirjaoskuse kursus just sulle. Kursus keskendub keskkonnaalase informatsiooni tarbimisele, kasutamisele ja tõlgendamisele, kasutades selleks praktilisi näiteid, elulisi ülesandeid ja õppekäike. |
YID7016.YM Tehisintellekt, kirjutamine ja automatiseerimine
|
Kursus tutvustab generatiivse tehisintellekti ja keelemudelite kasutusvõimalusi hariduses, teaduses ja sisuloomes. Arutleme tehisaru-tööriistade ja masin-assistentide eeliste, riskide ja piiratuste üle ning õpime neid praktiliste ülesannete kaudu kasutama kirjatöödes ja analüütikas. Kursus lõpeb eksperimentaalse genereerimis-projektiga, mille käigus luuakse ja kaitstakse väike teadustöö või loovuurimustöö ning analüüsitakse praeguste tehisintellekti-põhiste tööriistade võimekust selle koostamisel. |
YID7017.YM Peredünaamika ja eneseareng abistavate elukutsete esindajatele
|
Kas oled kunagi mõelnud, kuidas sinu perekondlik taust kujundab sinu tööd abistava spetsialistina? See kursus pakub võimaluse uurida, kuidas peredünaamika mõjutab sinu isiklikku arengut ja erialast tööd. Kaasahaaravate arutelude, praktiliste ülesannete ja eneserefleksiooni harjutuste kaudu saad väärtuslikke teadmisi iseendast ja oma klientidest. Õpid kasutama oma perekonnakogemusi ressursina and arendama erinevaid enesehoole praktikaid ning tõstad seeläbi oma erialast tõhusust abistavas töös. |
YID7018.YM Inimene silmitsi erinevate tulevikega | Käsitleme inimolu uusi väljakutseid antropotseenis ja planetaarses kriisis, sidudes omavahel minevikukogemused ja tulevikuootused. Seejuures mõtestame ka kultuuri ja vaimse heaolu rolli tulevikuootuste kujunemises ja kujutamises. Võimalike tulevike mõistmine on üha olulisem oskus mõjutades erinevaid elusfääre, maastikke ja ideoloogiad. Kursuse käigus viiakse läbi loomingulised rühmatööd, mis võimaldavad osalejatel põnevate teemadega intensiivselt tegeleda. |
YID7020.YM Kuidas kujundada muutustega kohanevat karjääriteed?
|
Kas oskad kokku sobitada oma isiklikud väärtused, erialased huvid ja tööturu ootused ning võimalused?Käesolev kursus aitab tuua selgust töömaailma toimimisse ja tutvustab erinevate karjääristrateegiate rakendamise võimalusi isikupärase ning rahuldustpakkuva tööelu kujundamiseks. Kursuse jooksul analüüsitakse nii muutuste üldisi psühholoogilisi aspekte ja seaduspärasusi kui isikuomadusi ja individuaalseid huvisid ning kaardistatakse nendega sobituvate töökeskkondade piirjooni. Läbi vestluste, rühmatööde ja individuaalsete mõtteharjutuste jõuavad osalejad endale sobivaimate töömaailmas navigeerimise strateegiateni. |
ELU arendustegevusi toetavad Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi projekti Astra meede TLÜ TEE ehk Tallinna Ülikool kui targa eluviisi eestvedaja nr 2014-2020.4.01.16-0033 tegevus B23.