Haridusblogi

Mida näitavad täiendusõppe numbrid? Haridusuuendajad jätkavad enesetäiendamist

Ülikool teeb kokkuvõtteid 2021. aasta tulemustest ning vaatab otsa numbrilistele näitajatele. Täiendusõppega seotud arvude põhjal võib oletada, et pandeemiaga on kohanenud nii täiendusõppe korraldajad ja koolitajad kui ka osalejad. Seda näitavad 2021. aastal taas kasvama hakanud näitajad täiendusõppe tuludes ja osalejate arvudes.

Bänner

Kui 2020. aastal olid täiendusõppes osalejate arvud viimase viie aasta madalaimad (üle 2000 osaleja), siis 2021. aastal on osalejaid olnud taas üle 3500. Märkimist väärivad põnevad uued formaadid, mille raames osales veebikoolitustel ligi 100 õpetajat korraga, et katsetada MATIK-vahendite kasutamist ja veebiõppe võimalusi.

joonis 1

See ei küündi veel pandeemiaeelsete osalejatearvudeni, kuid peegeldab selgelt suundumust, et ühelt poolt leiavad õpetajad ja teised haridustöötajad enesetäiendamiseks taas aega ja võimalusi ning teiselt poolt, et ka ülikool pakub piisavalt paindlikke ja ajakohaseid võimalusi. Oluliseks positiivseks suundumuseks peame seda, et on kasvanud pikemaajaliste koolituste maht. Pikemale ajale jaotatud õppimist peetakse eri uuringute põhjal tõhusamaks õppimise viisiks õpetajatele. Sellisteks näideteks on “Tulevikukool” ja “Meie maailm” programmid. Nii on 1-8 akadeemilise tunni mahus koolituste osakaal langenud kolmandikule. 

Joonis 2

2021. aastal käivitusid ka täiendavad “Õpetajate baaskoolitused” taotlusvooru kaudu rahastust leidnud koolitused. Selle raames on ka 2022. aastal õpetajatel võimalus osaleda mitmetel tasuta täienduskoolitustel.

Koolitused

Muuhulgas on uute koolitustena alustamas aprillis “Õpetajate meeskonna eestvedamine ja juhtimine haridusasutuses” ning septembris “Õpetaja võimalused toetada õpilaste, õpetajate ja lastevanemate juurdekasvuuskumuse kujunemist”.