Haridusblogi

Tulevikukooli konsultantide kogemuslugu: Ott Oja ja Piret Oppi

Aastal 2016 käivitas Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskus kooliarendusprogrammi “Tulevikukool”, et pakkuda koolidele tuge õppija arengut toetavate, tõenduspõhiste ja koostöiste muutuste juhtimisel. Oma konsultandi kogemust programmis jagasid lähemalt TLÜ haridusteaduste instituudi kooliarenduse analüütik ja nooremteadur Piret Oppi ning kooliarenduse konsultant Ott Oja.

Pilt

Ott on programmiga seotud olnud juba 2018. aastast alates ning seeläbi saanud kogeda suuremat osa tänase programmi arengust. “Tänaseks on minu enda roll taandunud peamiselt konsulteerimisele ehk aitan koolimeeskondadel kohandada laiemaid teaduspõhiseid teadmisi antud kooli keskkonda sobivateks praktikateks,” sõnas Ott Oja.

Piret alustas Tulevikukooli programmis 2019. aastal kooliarenduse analüütikuna. “Praegune aasta on minu kolmas aasta konsultandina. Lisaks konsultandi ning analüütiku rollile annan oma osa ka metoodikasse - minu teemadeks on õpetajate roll kooliarenduses ning õpetajate tõhus õppimine. Püüan neid teemasid edasi arendada ning koolidele kuu kohtumistel tutvustada,” ütles Piret Oppi.

Suurimad rõõmud

Oti sõnul on konsultandi suurim rõõm kui ta programmi lõpus tunneb, et meeskonnal pole teda enam kõrvale vaja.

Pireti jaoks on viimased kolm aastat pakkunud erinevaid põhjuseid rõõmustamiseks. “Esimesel aastal pakkus väga palju rõõmu see, kui järgmisel õppeaastal otsustasid Tulevikukoolis osalenud meeskondade õpetajad jätkata omal initsiatiivil koos õppimist. Siis oli küll uhke tunne! Järgmisel aastal sain koos töötada väga mõnusalt iseteadliku ja ennastjuhtiva kooliga, kelle meeskonnas olnud õpetajatest kasvasid järgmiseks õppeaastaks välja uued juhtkonna liikmed. Jällegi - vägev. Selleaastase kooliga olen aga ise väga palju pidanud õppija rollis olema, mis on mind mõnusast mugavustsoonist välja lükanud, kuid tänu sellele olen ma saanud ka väga palju nii konsultandi kui ehk ka õpetajana areneda, “ rääkis Piret.

Isiklik kontakt koolimeeskonnaga on eduka koostöö aluseks

“Selleks, et kooliga koos töötada ja õppida, on vaja luua suhe. Põhiline õppetund on muidugi see, et muutused koolis võtavad aega, sest me tegeleme ju inimestega. Kõik inimesed on erinevad ning neile tuleb erinevalt läheneda,” tõi Piret välja.

“Usalduslik suhe võimaldab küsida ebamugavaid küsimusi, mis omakorda aitavad hoida sihti silme ees ja vältida asendustegevusi,” lisas Ott.

Millal algab uus “Tulevikukooli” programmi hooaeg?

  • 2. mai kandideerimissoovi esitamise tähtaeg
  • 3. mai - 13. mai 2023 vestlused kandideerijatega
  • 17. mai otsused
  • 30. mai kell 13.00 - 17.00 avaseminar Tallinna Ülikoolis

Lisainfo