Veebipõhise kontaktõppe ABC (9. osa): Huvikoolide ja noortekeskuste töö korraldamine veebikeskkonnas
Veebipõhise kontaktõppe ABC on praktiline abimees e-õppe läbiviimisel. Avaldame kokku kümme juhendmaterjali, mis aitavad tõhusalt ja läbimõeldult korraldada veebiseminare ning e-õpet. Materjali koostab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi elukestva ja mitteformaalõppe suuna õppejõud koostöös EDUSPACE tehnoloogiaga toetatud õppimise ja õpetamise uurimise labori meeskonnaga.
Kontakti loomine ja hoidmine
- Huvihariduse tasandil on oluline kontakti hoidmine, hoia suhet nii osaleja kui ka lapsevanemaga. Samas jälgi, et tegevus ei nõuaks lapsevanemalt liialt ajalist panustamist ja osalejalt liiga palju ekraani taga olemist.
- Aita leida suhtluskeskkondi, kus noored saavad suhelda sarnaselt huvikoolide ja noortekeskustega. Paku välja virtuaalses keskkonnas suhtlemise hea tava. Turvatunnet saad luua, kui tood üle füüsilises keskkonnas kasutusel olnud norme.
- Loo tasakaal videosalvestuste ja reaalajas toimuvate veebikohtumiste vahel. Vahetud kohtumised ekraani vahendusel aitavad hoida grupitunnet ja toetavad omavahelist suhtlemist.
Tegevuse taseme tagamine ja ümbermõtestamine
- Mõtle, mida soovid saavutada – on selleks tegevuse jätkamine, õppekava täitmine, uue õppimine, oskuste taseme hoidmine. Hinda reaalselt, kas tegevust on võimalik distantsõppes läbi viia ning milliseid ressursse see vajab.
- Veebikeskkonda tegevusi üle viies tuleb sisu läbi mõelda ning vajadusel muuta see individuaalsemaks, et oleks osalejatele motiveeriv ja võimetekohane. Paku alternatiivseid lahendusi, nt rühmatreeningu asemel individuaalne liikumine.
- Individuaalsem õpe loob osalejale võimaluse oma loomingu mõtestamiseks. Võimalda enda ja teiste tööde analüüsimist, tagasisidestamist ning rohkem loovtööde tegemist. Ära anna põhjust loobumiseks.
Jätkusuutlikkus
- Jälgi, et huvitegevuse läbiviijad oleksid piisavalt toetatud nii metoodika, digivahendite aga ka õppijate kontaktandmetega. Paku tuge õppekava kohandamisel, nii välistad huvitegevuse katkemise juhendaja ebakindluse või ülekoormatuse tõttu.
- Õppekava ümber kohandamisel jälgi, et selle täitmine oleks lastele vaheldusrikas. Parima kvaliteedi saavutamiseks katseta erinevaid keskkondi, nt pilliõpet on parem läbi viia ühes ja tantsutunde teises keskkonnas.
- Uuri, kas on võimalik erinevaid huvitegevusi kombineerida, et õppijaid vähem ekraaniga koormata. Teed koostööd huvialaringkondade ja -liitudega kogemuste jagamiseks.
Tutvu lisaks:
- Veebipõhise kontaktõppe ABC I osa
- Veebipõhise kontaktõppe ABC II osa. Kontakti loomine, häälestamine ja kaasamine
- Veebipõhise kontaktõppe ABC III osa. Õppijate tagasiside, õppejõu areng, koosõpetamine
- Veebipõhise kontaktõppe ABC IV osa. Õppijate soovitused õppejõule veebipõhiseks kontaktõppeks
- Veebipõhise kontaktõppe ABC V osa. Rühmatöö
- Veebipõhise kontaktõppe ABC VI osa. Eetika veebipõhises kontaktõppes
- Veebipõhise kontaktõppe ABC VII osa. Hariduslike erivajadustega õppija
- Veebipõhise kontaktõppe ABC VIII osa. Praktilise töö korraldamine distansõppes
Vaata ka samal teemal e-seminare:
- Ettevalmistus ja kohtumise avamine (1. osa)
- Kontakti loomine, häälestamine ja kaasamine (2. osa)
- Õppijate tagasiside, õppejõu areng, koosõpetamine (3. osa)
- Õppijate soovitused õppejõule veebipõhiseks kontaktõppeks (4. osa)
- Rühmatöö (5. osa)
- Eetika veebipõhises kontaktõppes (6. osa)
- Hariduslike erivajadustega õppija (7. osa)
- Praktilise töö korraldamine distantsõppes (8. osa)